Menyire jártam rosszul ezzel az autóval vagy ez átlagos?
ÜDv ! kb kicsit több mint egy éve vettem meg életem első autóját ! Tudni szeretném hogy menyire volt melléfogás ez az autó vagy jól jártam e vele vagy hogy tudjam hogy ilyen az autózás vagy cska én nyúltam mellé szóval értitek :D
Egy opel astra F 2001-es járműről van szó teljesen rozsda mentes legalább azzal nem voltak problémák :D majd 20 000 km-ert mentem vele !
Vezérlés csere
Olaj csere 2x
4 gyertya csere
Összes szűrő (levegő olaj , pollen ) csere 2x
váltó olaj csere
katalizátor-középdob-hátsódob csere
Komplett hátsó fék csere (dob betétek minden )
kézi fék bowden csere
bal index kar csere
kormányösszekötő csere
és ami a leghúzósabb le kellet venni a hengerfejet mert folyt alóla az olaj akkor meg lett szelepszár szimeringezve fel lett síkolva meg ha már ott járt ki lettek cserélve a hidrotőkék .
Maga az autó 380 ezer pénz volt ezek a javítások munkadíjjal majd 300 000 . (a fék illetve a henrfejes bajlódás nyomta ezt meg eléggé ) de ezt leszámítva tökéletes állapotnak örvend az autó motorkisuan meglepően jól megy én sokkal rosszabbra számítottam . futómű illetve kormánymű most már tökéletes ( a kormányöszekötöt kellet csak cserélni mert kopogott ha kátyúba mentem ) .És mindenki el van ájulva eddig bárhova vittem hogy de rég láttak ilyen szép állapotú f astrát :D de ezek normálisak hogy ennyit kellet rá költenem ? :D tudom ezek nem fognak ismét 1 nap múlva elromlani de na érdekel a véleményetek :D
Ahogy látom, becsületesen karbantartod, ez dicséretet érdemel.
Vettél egy öreg, olcsó autót, ahhoz képest szerintem nem vészes. A hengerfej levétel, ami nem hangzik jól, de szerintem az olyan, hogy egy csomó ember nem foglalkozott volna vele, hadd folyjon az olaj. Ha megnézed, az összes parkoló tiszta olajfolt, mert az emberek nem foglalkoznak az ilyen hibákkal, pedig kéne.
Ebben az árkategóriában nincs költségmentes autó. Olyan van, hogy valaki nem költ rá, de olyan szinte biztos, hogy nem létezik, amire nem is kéne költeni. Most egy darabig valószínűleg nem lesz vele gondod. A vételárhoz képest soknak hangzik, amit költöttél, egyébként meg egyáltalán nem rendkívüli.
Ha hosszútávra tervezel így kell ezt csinálni. El kell érni egy üzembiztos szintet az autóval és utána már a fenntartási költségek jóval kisebbek lesznek. Remélhetőleg..
Az Astrák egyébként eléggé megbízható autók. Egy haver pont ilyen évjáratút használ (1.4), újkora óta nála van és már közel fél millió km van benne. Hengerfej felújítás, gyűrű+dugó, főtengelycsapágyak cseréje volt már benne, de egyebekben csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. A kasznira vigyázz, csináltass vagy csinálj egy átfogó üregvédelmet és akkor még jó pár évig autó marad.
Figyelj, h hosszú távra tervezel a kocsival, akkor rendben van, h rendbe tetted. Saját magadnak csináltad.
Megelőző karbantartásra szükség van, a kopó alkatrészek cseréje meg előbb utóbb úgyis kell. Nálad nem az előző tulaj tette rendbe, azt úgysem fizette vna meg aenki. De te sem eladásra raktad rendbe gondolom.
Azt becsülöm benned, hogy tisztában vagy vele, egy autónál mire és mennyit kell költeni!
A hengerfej kapcsán sem kezdtél el jajveszékelni, rejtett hibát emlegetve.
Teljesen jó. Az hogy a hengerfejtömítés kimegy, az nem egetrengető, én inkább azt szúrtam ki, hogy ha ennyire rozsdamentes, akkor hogyan rohadt ki alóla a komplett kipufogórendszer.
A többi meg szinte kopólakatrész csak, összességében nem volt rossz vétel
Na majd ha a jobb index kar is cserés lesz :)
Azt autózás ilyen, sajnos nem csak benzin kell bele. De most várhatólag sokáig nem kell rákölteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!