Hány köbcentis egy átlagos kamion, és hány lóerős?
A legtöbb, amiket az utakon, autópályákon láthatunk, 13 literesek, a teljesítményük pedig 420-500 lóerő között mozog. Régebben az 500 lóerő már csúcsnak számított, manapság már átlagosnak, a kamionok is egyre erősebbek.
Pl a legnagyobb magyar kamionos cégnek, a Waberersnek 460 és 500 lóerő közötti kamionjai vannak.
2-es
Esetleg 15 évvel ezelőtt. A flottákban alig van 360 lovas kamion. Elég ha a pályán előzgeted a kamionokat, és megnézed, hogy az oldalukon mit ír. A 3 jegyű szám a lóerőt jelöli.
"A legtöbb 360 lóerős. A cégek a legkissebb teljesítményűt veszik, a fogyasztás és az ár miatt."
Legkisebb.
Milyen 360? Hol látsz te 360 lóerős kamiont? Már a 380 - asokból is alig van, azok is már nagyon po:csköszörűnek számítanak. Egy valamire való kamion ma már minimum 400 - 420 lóerős, de az 500 - 520 sem kiemelkedő, de akár 750 - es Volvóval találkozni sem olyan nagy ritkaság.
"Akkor nézd meg pl. A duvenbeck kamionokat. Mind 360-as."
A Duvenbeck egy cég a hosszútávó fuvarozásban, mittudomén 1000 kamionnal. Ezen a piacon minimum 50 000 kamion gurul :D
Én nem szoktam nézni melyik kamion hány lóerős, 16 éve vagyok a pályán, ismerem látásból a Duvenbeck firmát és igen - igen meglepne, ha 360 - as kocsijaik lennének nagyobb számban. Már a 380 - as nagyon alul motorizált manapság.
Én rá sem ülnék egy ilyen nyavalyás tragacsra, és ma sofőrhiány van, egy cég sem lesz csalogató munkahely, ha ott 360 - as autók vannak, ma már ilyenekkel egyszerűen nem lehet megélni, hogy menne fel egy ilyen vacak 40 tonnával mondjuk a Brenner hágón?
Vannak speciális területek viszont, ahol nagy terjedelmű, de könnyű szállítmányok vannak, ott előfordulnak kisebb teljesítményű autók.
De a kérdés kifejezetten átlagos kamionról szólt. És az nem 360 lóerős, már 15 éve sem volt az.
a duvenbecknél is 400 felett vannak. Nemzetköziben 400-nál alacsonyabban nem gurulnak kamionok. Gondolj abba bele, hogy egy 440-es MAN (manokban ez a standard szinte) 40 tonnát emelkedőn 40-50 el húz felfelé :D 360 el se bírná jóformán és a fogyasztás 200%-os lenne.
400-500 között vannak nemzetköziben, ennél nagyobbnak sima kamionra nincs sok értelme, a túlméretesek is sokszor 550 körül vannak. Az olaszoknál jellemző hogy 60 tonnás vasakat visznek, azok a "kisponyvás" pótkocsisok 750-es volvókkal is járnak sokszor.
De 40 tonnára bőven elég egy 460-as volvo pl vagy 440-es MAN, és a többi és a többi ... Mert minél nagyobb a motor annál többet eszik, és csak emelkedőn fizetődne ki, egyenesben meg így éri meg legjobban összességében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!