Egy kamion motorja többet bír, mint egy átlagos személyautó dízelmotorja?
Kamionosnak készülök, és belegondoltam, hogy ha pl. egy átlagos 2.0 dízel Passatba van 300 ezer km, már soknak számít, egy kamionba pedig ez 2 éves futásteljesítmény.
És a kamion motornak nem ritkán teljes terheléssel kell menni 40 tonnával, egy személyautó motorja pedig viszonylag kis súlyt mozgat, és azt is részterhelésen csak.
Esetleg ha a használati mód hasonló lenne, mint egy kamionnak, tehát beindítom az autót, és megyek vele egyhuzamban 1000 km-eket, és 2-3 év alatt beletennék 300 ezer km-t, 6 év alatt pedig 800 ezret, ugyanolyan megbízható lenne, mint a kamionnak a motorja, váltója, hogy hozzá se kell nyúlni, kuplung csere is csak kb 700 ezer km- körül?
A kamionok motorjai se mennek örökké
Csak azokban érdemes motort cserélni
teherautókban cserélgetik is a motorokat
Gondolj bele...
Veszel bele 2 millióért egy új motort vagy veszel egy új nyerges vontatót?
Szerinted melyik éri meg?
Buszokban teherautókban más a gazdaságossági faktor.
Ezek haszon gépek.
Hozzák a pénzt, ezért megéri rájuk költeni.
Azért gondolj arra is, hogy 85 - 90 km/h sebességnél - hiszen jobbára autópályán járunk velük - olyan 1300 körül forog. Kevesebb fordulat - nagyobb élettartam.
Olyan 1 millió 1 - 2 százezer felett azért legkésőbb lecserélik őket. Most olyan DAF - fal járok, amiben 1150000 km van, már gyengécske, jönnek a problémák, a Volvók is még eldöcögnek 1 milla felett.
De pl. a mi cégünknél a Scania - k 1 millió körül mind maghaltak, motorhiba, váltóhiba, hengerfejesek lettek, ki kellett dobni őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!