Mennyibe kerül egy átlagos személyautó a tulajdonosának akkor, amikor még egy métert sem ment vele?
Az autó költségeit emlegetve mindenkinek eszébe jut az üzemanyag ára. De mi a helyzet a többi költséggel? Vételár, adók, biztosítás, parkolódíj, útdíj, kötelező szervíz, téli gumi, stb.
Belegondolt már ebbe valaki? Kiszámolta ezt már valaki?
Igen, elég sokan kiszámolták, te is ki tudod számolni.
Mondjk a felsorolt tételek nagy részét nem értem: minek parkolódíj, szervizkölség, téli gumi, ha egy métert sem ment az autó?
Na sorjában:
Amortizáció: valamennyiért vetted, valamennyi idő múlva valamennyivel kevesebbért el fogod adni. Ez a veszteség új autó vásárlása esetén a legmagasabb. Ha egy átlag, 4-5 milliós kocsiról beszélünk, ha újonnan vetted, havi 25.000-el számolhatsz.
Vizsgadíj: két évente 20.000 Ft (új autónál az első vizsga nem két évesen van,tudom)
Kötelező biztosítás: évi 30-60.000 Ft.
Teljesítményadó: kortól, teljesítménytől függ, 10-50.000 Ft
Abroncskészletek két szett (téli, nyári) 5 évente cserélve 200.000 Ft, ehhez jön, hA nincs két garnitúra felnid, évi 2x6000 szerelési költség.
Olaj,szűrők: cserénként 20-30.000 Ft.
Mosás, takarítás: Havi 1500 Ft.
Egy keveset használt (évi 10.000 km körül) 10 évesnél idősebb kis igényű autó fenntartása évente kb. 350 - 400.000 Ft, ebben a tankolások is benne vannak (ez saját statisztika, több évre visszamenőleg)
Ha volt valaha autód, akkor Te is ki tudod számolni.
(papír, ceruza, fejtörés, leírod, összeadod)
Annyi amennyi.
Amennyiben nincs autód, akkor meg tökmindegy.
Vigasztalódj azzal a gondolattal, hogy bizonyára sok "fölösleges" kiadástól kímélted meg magadat. ;)
Úgy értelmezem a kérdést, hogy van már kocsid, de nem használod, egyhelyben áll.
Akkor 2 költség van:
- önkormányzati adó (mértékét a helyi önkjormányzat határozza meg)
- Kötelező biztosítás (ez pedig egyénfüggő, erről sem tudok nyilatkozni, hogy neked konkrétan mennyi)
Ha bérelt garázsban áll, akkor a garázsbérlet jön még hozzá.
Úgy értettem, hogy üzemképes autóról van szó. Azaz olyan, amivel jogilag is bármikor elindulhatok. Akkor szerintem van súlyadó, kötelező felülvizsgálat, zöldkártya és hasonlók is.
A kérdés provokatív akart lenni. Amikor az autó költségeit hasonlítják össze a tömegközlekedéssel, akkor sokan csak a benzint nézik a busznál meg vonaljeggyel számolnak. Pedig van bérlet is és a kocsiban sem csak a benzin kerül pénzbe.
A különbség bőven megtérül, időben.
A tömegközlekedés benne lenne évi 120000-ben, plusz a vidéki utak vonat vagy buszköltsége.vagyis durván 160 000-ben.
Az autót írtam 350-400 ezernek fentebb, számoljunk 200 000 különbségel. Az havi 16700 Ft, 21 munkanappal számolva kb. napi 800 forint.
Sokaknak megér ennyit az a napi megspórolt 1-2 óra, és a kényelem, tisztaság, átszállásmentesség.
Ha már ketten felfúzik egy autóval a munkábajárást, egyértelműen az autó éri meg jobban.
Igen, ezek nagyon viszonylagos dolgok. De nem 12000 a bérlet, hanem 9500, diáknak és nyugdíjasnak meg kevesebb, mint a fele.
És sajnos Magyarországon, legalábbis itt Bp-en és környékén még nem jellemző, hogy elvigyék egymást az emberek, ha egy felé mennek. Itt ahány ember, annyi autó.
Szeretném én látni azt az autót, amelyik a reggeli csúcsban gyorsabb, mint a villamos vagy a metró.
Rendben, akkor 114000 a bkv évente.
Ha nem metrólejárótól metrlejáróig nézed a bkv-t, hanem 3-4 átszállással, valamelyik külső kerületből, orrod előtt elment 30 percenként járó busszal, máris akármelyik autó gyorsabb.
Nem a belvároson keresztül kell menni, ennyi a titka.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!