Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Biztonsagos e, ha a felni...

Kujcy kérdése:

Biztonsagos e, ha a felni kozepen levo luk nem ul ra pontosan a kerek agyra?

Figyelt kérdés
Szoval a csavarok tokeletesen illeszkednek, csak a felni kozepen levo luk kicsit nagyobb mint amire ra kene ulnie. Nem vagyok szerelo s ezert nem tudom a nevet annak a kis "izenek" amire szerintem ra kene ulnie.

2017. nov. 7. 14:11
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
nem.
2017. nov. 7. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Létezik hozzá karika. Úgy hívják, központosító gyűrű.

Hosszútávon a csavaroknak nem tesz jót, ha kizárólag azok tartják a felnit. Úgyhogy ha lehet, ne használd sokat úgy, hogy csak a csavarokkal rögzíted, de nem központosítód a felnit.

2017. nov. 7. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Ja, és az a kis "izé" aminek nem tudod a nevét, az a kerékagy.
2017. nov. 7. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 D. Brasco ***** válasza:
Hivatalosan egy métert nem lenne szabad így menni!Az utolsó sarki gumisnál is tudsz tehermentesítő gyűrűt venni es az egész mutatvány lesz vagy 2000forint....ennyiert ne kockaztass
2017. nov. 7. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:
Nagyon koszonom a felvilágosítást! Mar csak 1 kerdesem lenne, valaki megtudna e mondani mi a nece a tehermentesito karikanak angolul? Elore is koszonom.
2017. nov. 7. 18:22
 6/13 veterán vas ***** válasza:
22%

#4!

Mi ne menjen egy métert sem? :(

Nézz utána jelen pillanatban is hány gyár ad ki vadonatúj autókat enélkül a filléres kacat nélkül.

Kb. 10-15 éve lett felkapott ez a kis műanyag marhaság, addig színét nem láttuk semmi ilyennek.


Vajon miért hívjátok tehermentesítőnek?

Szerintem az a 4-5 darab 8.8 minőségű 14-es acélcsavar viseli a terhet, amit felnicsavarnak hívunk.

Na és miért hívjátok központosítónak?

Hiszen az említett felnicsavarok/anyák kúpos felülete illeszkedik a felnifuratok ugyan olyan szögben lemunkált kúpjába, és ez adja meg a hajszálpontos központot.


Nem akarok vitázni, aki úgy gondolja hogy az a műanyag karika viseli a futómű terhét és az illeszti tizedmilliméter pontossággal a felnit középre, az használja.

Na de attól még nem úgy van.;)

2017. nov. 7. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 D. Brasco ***** válasza:
Veterán kolléga ,veled tényleg nincs kedvem vitatkozni,mert bírlak........de hidd el nem hülyeség az a kis karika.......
2017. nov. 7. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Tudjátok miért hívják azt tehermentesítőnek? Mert ha az passzol, a szerelőnek nem kell tartania a kereket, amíg beletalál az első csavarral. Tehát őt tehermentesíti nem a felnit.

Egyetértek veterán kollégával, rengeteg típusnál gyárilag nincs is ilyen, illetve a felni furata jóval nagyobb mint az agy átmérője. Ki kell próbálni feltenni egy ilyen kereket, főleg ha valami batár nagy terepjáró és nem tőcsavaros. Rögtön rájöttök, hogy milyen terhet vesz le a vállatokról.

2017. nov. 8. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
2017. nov. 8. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Ez a cikk is csak központosító szerepről ír, azt pedig, hogy a csavarok nem központosítják, simán cáfolja az a tény, hogy mint írtuk, némely típusoknál gyárilag nagyobb a felni furata mint az agy átmérője.
2017. nov. 8. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!