Biztonsagos e, ha a felni kozepen levo luk nem ul ra pontosan a kerek agyra?
Létezik hozzá karika. Úgy hívják, központosító gyűrű.
Hosszútávon a csavaroknak nem tesz jót, ha kizárólag azok tartják a felnit. Úgyhogy ha lehet, ne használd sokat úgy, hogy csak a csavarokkal rögzíted, de nem központosítód a felnit.
#4!
Mi ne menjen egy métert sem? :(
Nézz utána jelen pillanatban is hány gyár ad ki vadonatúj autókat enélkül a filléres kacat nélkül.
Kb. 10-15 éve lett felkapott ez a kis műanyag marhaság, addig színét nem láttuk semmi ilyennek.
Vajon miért hívjátok tehermentesítőnek?
Szerintem az a 4-5 darab 8.8 minőségű 14-es acélcsavar viseli a terhet, amit felnicsavarnak hívunk.
Na és miért hívjátok központosítónak?
Hiszen az említett felnicsavarok/anyák kúpos felülete illeszkedik a felnifuratok ugyan olyan szögben lemunkált kúpjába, és ez adja meg a hajszálpontos központot.
Nem akarok vitázni, aki úgy gondolja hogy az a műanyag karika viseli a futómű terhét és az illeszti tizedmilliméter pontossággal a felnit középre, az használja.
Na de attól még nem úgy van.;)
Tudjátok miért hívják azt tehermentesítőnek? Mert ha az passzol, a szerelőnek nem kell tartania a kereket, amíg beletalál az első csavarral. Tehát őt tehermentesíti nem a felnit.
Egyetértek veterán kollégával, rengeteg típusnál gyárilag nincs is ilyen, illetve a felni furata jóval nagyobb mint az agy átmérője. Ki kell próbálni feltenni egy ilyen kereket, főleg ha valami batár nagy terepjáró és nem tőcsavaros. Rögtön rájöttök, hogy milyen terhet vesz le a vállatokról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!