Tapasztalt sofőrök! Jó tanácsok telre friss jogaisnak?
Hát hó az nem hiszem, hogy nagyon lesz.
Indulj el hamarabb, menj lassabban, főleg a reggeli órákban majd ha bejön a fagy..
Tarts nagyobb követési távolságot, fékezz hamarabb és hosszabban, kerüld a hirtelen kormánymozdulatokat.
Kb. ennyi ami a vezetéstechnikai részhez tartozik...
Ami még jól jöhet, hogy ne indulj el kevés üzemanyaggal.
+ én mindig bedobom a kocsiba a "téli túlélőcsomagomat" ha megyek valahova....
aminek a tartalma: 2 liter víz, egy kempinggázfőző, fémbögre, teafilterek, cukor, nagy konzerv és értelemszerűen gyufa :P
Így ha valahol lerobbanok és ott kell dekkolni 1-2 órát legalább tudok magamnak főzni pár jó forró teát ami átmelegít a mínuszokban...
Sajnos a hegyekbe ahol lakom van hó..
De a tőbbit megfogadom köszi.
Egy pokrocot bedobtam a csomagtartoba. (Az ures tankot es vizet irtak mar.)
Amit havon mindenkeppen probalj ki, az a veszfekezes. Reggel az ures utcaban satuzol egyet 5-10 km/h-nal, latod mennyire csuszik, konnyebb lesz lassabban menni:)
Hátsókerekest nagyon pakold meg hogy tapadjon is.
Azért a legnagyobb hóviharba ne indulj neki csipszet kólát venni,valahogy eddig is megoldottátok...
Párás reggeli órákban nagyon kell vigyázni. Azt hiszed, hogy tapad az út, aztán a kanyarban váratlanul megjelenhet egy felfagyott rész. Mikor hó van, vagy csúszós az út valami miatt, akkor nagyon finoman kell menni, kanyarokban lassan, stb. Jó lenne megtapasztalni ezeket élőben, mert leírni nem lehet. Ha lesz egy kis hó, ki kell menni egy üres helyre, és letesztelni, hogy hogy viselkedik az autó, mikor megcsúszik, és mit kell olyankor csinálni.
Csúszós úton két dolog történhet meg: túlkormányzott lesz az autó, vagy alulkormányzott. Mindkettő nagyon rossz. Feltételezem, hogy elsőkerekes autóval mész. Ennél előfordul, hogy vennéd be a kanyart, de az autó megy tovább egyenesen, hiába tekered a kormányt. Ilyenkor kell fékezni egy nagyot, ami csúszós úton lehet hogy nem sokat ér, de segíthet befordulni. Tapasztalt pilóták a kézifékkel is játszanak ilyenkor, de ezt semmiképpen nem ajánlom neked kezdőként.
Túlkormányzottság esetén rögtön kell ellenkormányozni, és amit nehéz megszokni a rutintalanoknak, az az, hogy ilyenkor bizony gázt kell adni, hogy az autó "húzza vissza magát" egyenesbe.
Kerüld a hirtelen gázadást, fékezést, kormánymozdulatot.
Ne gurulj üresben vagy kinyomott kuplunggal. Inkább motorfékkel lassíts.
Tarts nagyobb követési távot.
A többit nem lehet leírni, ki kell tapasztalni.
kanyarban ne fékezz, még a kanyar előtt lassíts vissza a megfelelő sebességre.
ha eddig az utolsó pillanatban mentél tankolni (ami se télen se nyáron nem ajánlott, több okból) akkor most kerüld ezt el.
dobj be egy pokrócot a csomagtartóba, nem foglal sok helyet
jobban kell figyelni, máshogy viselkedik az autó.
A legjobb tanács ami adható, hogy ha lesz hó menj ki egy nagyobb területre ahol nem törhetsz össze semmit és nézd meg mit tud az autó. Milyen a satufék, milyen közben kanyarodni, milyen nagy gázzal kanyarodni, stb, stb, stb.
Azt se felejtsd el, más a friss hó, a letaposott hó, a latyak, a jég, jég a hó alatt. Mindegyik másképp tapad és máshogy viselkedik az autó.
Az sem árt ha van lehetőséged, akkor próbáld ki nyári gumival, öregebb (6-7 éves) télivel és új télivel. Nagyon nagy különbségek vannak.
Legfőbb dolog talán az, hogy nem akarhatsz többet mint a tapadás amit el tud viselni. Tehát lehet 80nal előzni a hóban, de tudnod kell hogy mekkora lassulást és kanyarodást engedhetsz magadnak, tehát sokkal előrelátóbban kell vezetni.
Fontos a kerékre ható erőket figyelembe venni hogy ne veszítsd el a tapadást, tehát tegyük fel mindenféle elektronika nélkül ha tapadáshatáron kanyarodsz akkor lassítás vagy gyorsítás esetén megcsúszik a kerék. Ugyanez fékezésnél, gyorsításnál is, ha a eléred a határt és elkezded tekergetni a kormányt akkor megcsúszik a kerék. Próbáld ki hogy ABS nélkül lesatuzod és eltekergeted a kormányt. Szépen egyenesen csúszol tovább. Kanyar közben megpadlózva is egyenesen fog csúszni az autó (ha rendesen elpörögnek a kerek elsőkerék meghajtásnál).
Erre jön még rá a dombon fel vagy le haladás. Felfelé megküldheted, jobb a tapadás, jobban tudsz kanyarodni, lefelé viszont nagyon gyenge, ezért volt hogy az utolsó válaszoló is becsúszott a körforgalomba (egyszerű fizika).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!