Egy kamion motorja miért csak 2500-ig pörög kb? Addig éri meg huzatni a nyomaték miatt vagy nem értem. És miért van akkora hangjuk, mint egy sima motornak mondjuk 6000-ren?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az egyébként igaz, hogy a tehetetlenségi nyomatékból olyan erők lennének ami szét vetné a motort"
A tehetetlenségi nyomaték a forgó mozgásnál annak felel meg ami a tömeg egyenes vonalú mozgásnál, a tehetetlenség mértéke.
Tömegerőkre gondoltál inkább.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A lőerő képlete: nyomaték×fordulqt=teljesitmény(kw ban)
Ezek a motorok az alacsony tartományra vannak optimalizálva. A dízel alacsony tartományban a leggazdaságosabb, ahol a legnagyobb a nyomatéka.
Az alacsony fordulat eredmenyzei hogy 1 millió km után is megy. Gondolj bele egy 15 éves kamion kb megy napi 600 kmt kb. 15x365+600= az úgy kb 3.3 millió km.
Na jó többet mennek mint 600 de a szabadsag, szünet miatt írtam kevesebbet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Basszus tenyleg alapjaratot irtam. Nem azt akartam. Es de, tehetetlensegi nyomatekot akartam, amibol persze egy redukalt mennyiseget szoktak megadni es hasznalunk. De ha nem azzal szamolunk akkor ennek a nyomateknak a forgastengelye nem egyezik a forgo test forgastengelyevel. Ugye ebbol lesz a himbalozas. Igen, tomegero a lenyeg ha az a problema h pl a dugo kiverte a hengerfejet. :D.
John most lehet jobban teszem ha felevenitem tanulmanyaimat a tehergepekrol. Ranezek erre es arra :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Összességében ezek igy jók. A lóerő, nyomaték, fogyasztás pont el van találva.
Jobb lenne ha a személy kocsi motorok is ezután mennének. Páldául: 40 tonnát el visz 30 literes
fogyasztással.
Na akkor 1 tonna kb 0.75 liter.
Lehet számolni, akkor egy személykocsinak ha 2 tonna össz súly, kb 1.5 l lenne a fogyasztása !!!
Tehát nagyon jól ki van találva.
Persze ha forditva számolnánk, 1 személykocsi 1 tonnát ha 3 literrel visz el, akkor a kamion pörgős motorral, 120 l lenne a fogyasztás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
14-es jól írja...
simán meglehetne oldani autóknál is a pár literes fogyasztást nagyobb motorral...
csak ugye ez a gyorsulás rovására menne, na meg nem kedvezne az autógyártóknak, hogy több százezer km után sem megy tönkre a motor :)))
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!