Igaz, hogy terepjáróknál, ha be van kapcsolva a felező, akkor kerülni kell a nagyobb gázzal való elindulást, mert nagyon hamar leég a kuplung?
Figyelt kérdés
Ezt a múltkor olvastam, mégpedig azzal magyarázták, hogy a felező ugye megduplázza a nyomatékot, és a kuplung már nem bírja el, ha még gázt is adsz mellé. Ez számomra csak azért furcsa, mert évekig offroadoztam, és soha nem foglalkoztam ezzel, volt, hogy padlógáz plusz felezővel próbáltam kimászni a sárból. Szóval igaz, vagy nem ez a dolog?2017. nov. 1. 13:39
2/6 anonim válasza:
őő nem értek hozzá de a felező nem a kuplung után van a váltó részét képezi ??
mert akkor ez nem igaz
3/6 anonim válasza:
"... a felező ugye megduplázza a nyomatékot, és a kuplung már nem bírja el, ha még gázt is adsz mellé"
A kuplung a motor főtengelye és a váltó bemenőtengelye között van, a felező meg a váltó kimenőtengelye és az osztómű között. Vagyis hiába duplázza meg a felező a nyomatékot, a kuplungnál ez a növekedés nem jelentkezik.
4/6 A kérdező kommentje:
Aham, értem, akkor jól gondoltam én is, hogy nem igaz a dolog. Köszönöm a válaszokat!
2017. nov. 1. 18:53
6/6 kamikaze17 válasza:
a felezővel pont megkiméled a kuplungot terepen amit olvastál az hülyeség a nyomaték a kerekek felé duplázódik a kuplung felé feleződik
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!