Kuplung felengedése nagyobb tempónál? #súrlódási pont#?
Üdv! Lenne egy elméleti kérdésem, ami a gyakorlattal rendelkezőknek egyszerű lesz. Tehát elindulásnál a kuplungot fel kell engedni addig a bizonyos surlódási pontig és gázt adni. Eddig egyértelmű, azonban pl 40-nél 3-4. fokozatban amikor fékezésre készülünk és benyomjuk a kuplungot, de a fékezésre nincs szükség akkor hogy térténik a kiengedése?
A. Úgyan úgy, mint elindulásnál, tehát a surlódási pontig gyorsan aztán egyenletesen fel a gázadással egyidejűleg?
B. Egyszerűen csak hirtelen felengedem és utána kezdem el nyomni a gázt. Ilyenkor nem fullad le?
Valahogy eszembe jutott, és mivel még nincs jogsim a kipróbálás tárgytalan. :D
Hát hallod, fogalmam sincs :D
Szerintem simán visszaengedem gyorsan és nem szórakozok a surlódási pontokkal.
De sosem rántgat úgyhogy valszeg jól csinálom.
B. Nem fog lefulladni. Olyan mintha üresbe tennéd ugye ilyenkor megszűnik az üzemi fék az autót a lendület hajtja.
Nyilván ha állsz a gázpedálon (magas a fordulat) mikor leugrasz a kuplungról akkor rándulni fog egy nagyot az autó mert újra van hajtás nem csak magában pörög a motor.
Ha nem hirtelen engeded fel, akkor nem ránt.
(Illetve az is segíthet egy kicsit, ha felpörgeted a motort a sebességnek és sebességi fokozatnak megfelelő fordulatszámra, de ez nem túl lényeges a mai autóknál.)
Lefulladni nem nagyon tud menet közben, ha van lendületed.
a kuplungot mikor már az autó a megállás határán van csak akkor kell ki nyomni ! csúsztatni csak el indulásnál utána bármilyen sebességi tartományba van az autó akkor már intenzíven kezelheted a pedált!!
ha az autódat be lassítottad x sebességre akkor annak megfelelően kapcsolod a sebességi fokozatot!ilyen egyszerű!
Nem fog lefulladni 40-nél.
De ez igazából autótól függ. Például egy kettős tömegű lendkerékkel szerelt autó ritkán rángat, nagyon falábú kell legyél, hogy rángasson az autó, annál például nem nagyon kell csúsztatni a kuplungot semmilyen esetben, csak elindulásnál (persze ha kimélni akarod, akkor csúsztatod egy kicsit).
De egy kis szimpla benzines autó már berángat, ha 40-nél 4-ben lekapod a lábad a kuplungról, pedig a motorféke szinte 0. Azokkal finomabban kell bánni.
De mindegy milyen autót vezetsz, ha kimélni akarod a technikát és rángatásmentesen akarsz vezetni, akkor kuplung felengedésnél mindig 0,5-1 másodpercig tartod a kuplungot a fogáspontnál, és közben már adhatsz egy kis gázt is. Mondjuk ha már éppen 5-be vagy 6-ba váltasz fel, akkor nem kell, de más esetekben igen. Vagy ha éppen schumaherest játszol, és villámgyorsan váltasz, akkor sem csúsztatod a kuplungot, viszobnt akkor jó nagy gázt kell adni, hogy ne rángasson az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!