Első indításnál érdemes járatni egy kicsit a motort?
10-15 másodpercnél tovább fölösleges egy helyben állva "melegíteni".
Ennek is csak komoly hidegben van jelentősége, amikor az olaj meg van dermedve, és hallod a motor hangján, hogy "fázik".
Az optimális hőmérséklet az üzemi hőfok 95 celsius körüli hőmérséklet, ráadásul úgy, hogy már a teljes motor egyenletesen átmelegedett, nem csak az olaj, és a hűtővíz - ezt egy helyben állva több órán keresztül járatott motorral érnéd el.
El kell indulni az autóval, terhelés alatt könnyebben, gyorsabban bemelegedik, arra kell figyelni, hogy a fordulatszám lehetőleg 2000-2500 közötti tartományban legyen (benzines autó).
10-20 másodpercet mindig várok, hogy felépüljön az olajnyomás, illetve hogy az olaj mindenhová biztosan eljusson.
Télen addig szoktam járatni, ameddig lekaparom a jeget, havat a szélvédőről.
Attól függ, milyen autóról beszélünk. Brnzines esetén annyit szoktak ajánlani, míg kijársz a garázsból, visszazárod a kaput kb. 40-60mp és mehetsz is, persze méséklet gázadással, mert hideg a motor.
Dízel esetén más a téma: ott mindig kell "melegíteni" a motort indulás előtt 2-3 perc, illetve ami ennél is fontosabb: LEÁLLÍTÁS előtt 2-3 perc, ugyanis a turbót vissza kell hűteni. Ha kihagyod ez utóbbi procedúrát és azonnal leállítod a motort amikor megérkezel, akkor a turbót hamar tönkreteheted vele. Nem olcsó alkatrész, inkább az üzemanyag fogyjon, mint turbót kelljen cserélni!
Dízelem van.
Indulásnál kb egy percig jár. Ez alatt kiállok a garázsból, bekapcsolom a rádiót, berakom a telefonomat a tartójába, stb. Ennél többet feleslegese ketyegteteni. A kezelési útmutató is írja nálam pl, hogy ne járassuk álló helyzetben, hanem a lehető leghamarabb induljunk el.
Leállítás előtt sem szoktam járatni. Nem autópálya közvetlen szomszédságában lakom, autópályán pedig ritkán szoktam kiállni. Városi forgalomban nem padlógáz-satufék stílusban közlekedek. Normál városi használatnál véleményem szerint nincs akkor terhelése a turbónak hogy külön hűtögetni, pláne percekig kellene.
Közel 300.000km óta így hasaználom, a turbó még bontatlan és hibátlan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!