Ti maximum mennyit költenétek autóvételre? Mennyit érdemes? Mi az az árkülönbség ami ténylegesen többet kínál?
Laikusként kérdem hogy az autók értékét illetően van olyan csel pl hogy egy 1,5 milliós (használt) kocsi nem ér kevesebbet egy 2,5 milliósnál?Mekkora az az árkülönbség ami ténylegesen többet kínál,teszem azt pl egy 2,és egy 2,5 milliós kocsi között van olyan plussz a drágább javára ami megéri a plusz fél millát,vagy ugyanaz a kettő csak valaki többre tartja?Mire kell odafigyelni?1 év plusz minusz mennyire számít?Egy kis sérülés mennyivel húzza le egy kocsi értékét?Gondolo nyilván egyenesen arányos,pl egy q7 ha sérült egy millával is lehet olcsóbb,míg egy astra g 100 ezerrel..
Bocsi ha kicsit kacifántosan fogalmaztam de annyi a felvetni való kérdés(első autó vétel előtt állok)
20 misi?:D:O
Az első 6 havi elve alapján megtisztelőnek érzem hogy Mészáros Lőrincnek írhatok:D
Különböző méretű, típusú , formájú stb autókat nehéz ár alapján összehasonlítani.
Kategóriákon belül van értelme, de ott is érdemes különválasztani a presztízsmárkákat a nem presztízsmárkáktól, mert az már csalóka.
A legegyszerűbb ha kitalálod milyen kategóriájú autót szeretnél, megnézed a típusokat és mondjuk kiválasztasz egyet. Általában a legtöbb modellnél 4-5 évente van változtatás vagy facelift, így mondjuk egy 4 éves életkori szóráson belül tudod vizsgálni az autódat. Na ott már az ár csak a felszereltségtől és az állapottól függ.
Ha egy modell átlagára mondjuk 1,5 milla akkor egy 1,5 és egy 2 milliós darab között nem biztos, hogy túl sok különbség lesz. Egy 1 milliós és egy két milliós között viszont ég és föld.
Nyilván mindenki többre tartja a kocsiját, így kb mindkettőből ugyanannyit tudsz alkudni, a fél millió ( vagy az extrém példámban az 1 millió ) különbség megmarad.
Fél millió forint a 2 milliós kategóriában már nem sok, egy komolyabb felszereltségi szintért simán el lehet ennyit vagy még többet is kérni néhány autónál.
6 havi fizesert nem kapsz jo kocsit ha pl 120.000et keresel. Nemetben mas a helyzet mert ha 1800 eurot keresel es azt mondod hogy 10.800 a kereted akkor egy jo autot tudsz venni.
Altalaban ami dragabb az jobb allapotu, jobban felszerelt(ha ugyan arrol a tipusrol beszelunk. De persze lehet hogy van aki sokra tartja a kocsijat es azert a penzert mas meg jobb allapotu autot kinal.
Én jelenleg maximum 1 havi fizumból vennék autót. Másra gyűjtök, szeretek szerelni, tehát nem esek kétségbe ha valamit meg kell csinálni, így egy olcsóbb, egyszerűbb autót vennék ami motorikusan megbízható és tudom hogy minden nap indul, egyebet pedig megszerelek amikor van alkalmam.
Minden autót annyira tartanak amennyire akarnak, nem tükrözi 100%ban az értékét, emiatt van amit hamar eladnak van ami hónapokat áll míg egy madár elviszi (ha lesz olyan), szóval a drágább nem mindig jobb.
Elvileg az árkülönbség tükrözi a felszereltséget, állapotot, a km óra állását, de ezzel is szoktak csalni. Az egyik kollégám most tolja be a kereskedésbe a 3 éves Sanderot, 38e mérföld, sosem volt olajcserén, heti több alkalommal volt járatva órákat csak mert úgy felejtette, kuplung legyilkolva. Szóval a kereskedés olcsón beveszi, olajcsere, kicsit firkál a szervízkönyvbe, esetleg visszatekeri az órát és ott egy megkímélt, vezetett szervízkönyves, alacsony futásteljesítményes autó női tulajtól. Ezek mind emelik az árát, drágán veszel egy lelakott hulladékot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!