Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltós autót, közleke...

DaniEger kérdése:

Automata váltós autót, közlekedési lámpánál várakozva ajánlott-e üresbe, vagy "P"-be rakni?

Figyelt kérdés

Az első saját tiptronic-os (5 sebességes) váltóval szerelt autómat a napokban vásároltam meg. A kérdésem, hogy közlekedési lámpánál, ami nem hosszú távon piros (tehát nem egy vasúti átjáróban, hanem városban) "D" - ből érdemes -e kihúzni, hogy ne terheljem a váltót és ha igen, akkor "N" vagy "P" állásba rakjam?


Köszönöm a válaszokat!



2017. okt. 19. 00:15
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

Azért találták fel sz automatát, hogy menet közben minél kényelmesebb legyen, ennek egyik alapfeltétele, hogy nem nyúlkál kivenni sebességből a lámpánál állva.

Ehhez semmi köze a leparkoláshoz történő átváltásnak, de mint tudjuk ezen az oldalon mindig van valaki aki jobban tudja a többieknél mi van...

2017. okt. 20. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
0%

"Azért találták fel sz automatát, hogy menet közben minél kényelmesebb legyen, ennek egyik alapfeltétele, hogy nem nyúlkál kivenni sebességből a lámpánál állva"


Ennél nagyobb baromságot nem is írhattál volna.Az aztán marhára nagy kényelmetlenséget okoz hogy D-ből N-be rakja a váltót :D


Az automata azért kényelmesebb mert nem kell kuplungot használni és 1-től 5-ig sebességet váltani.Ne haragudj de D-ből átrakni bármelyik fokozatba nem nagy dolog,főleg úgy hogy ezt álló helyzetben kell csinálni.Vagy ti erre is lusták vagytok? :D

2017. okt. 20. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 A kérdező kommentje:

Igazából a kérdésem nem azért tettem fel, mert lusta vagyok kihúzni "N"-be, vagy sem. A váltó szemponjából legjobb használati mód számomra a lényeg. Tehát, hogy minél inkább kíméljem, amennyire csak lehet. Összegezve a válaszok alapján:


1. Lámpánál nem nyúlkálok a váltóhoz. "D" állásban, féken állva várakozok, hacsak nem egy előre láthatóan hosszabb várakozás lesz, pl akkor váltott át a vasúti átjáró lámpája pirosra. Ebben az esetben "P", vagy "N". Lényegében ha jól értem mindegy, csak az "N" mellé vagy kéziféket kell húzni, vagy taposni az üzemi féket


2. Meredekebb lejtőn parkolva mindenképp kézifék+"P", hogy ne terheljem túlságosan a reteszelést.


3. Gyakori padlógázas kigyorsításokkal nem érdemes terhelni a váltót, valamint a váltóolaj cseréjére fokozottan oda kell figyelni.

2017. okt. 25. 10:32
 14/14 Bence_ ***** válasza:
100%
Autó és a váltó van érted. Ésszel jó partner. Széles utat.
2017. okt. 25. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!