Automata váltós autót, közlekedési lámpánál várakozva ajánlott-e üresbe, vagy "P"-be rakni?
Az első saját tiptronic-os (5 sebességes) váltóval szerelt autómat a napokban vásároltam meg. A kérdésem, hogy közlekedési lámpánál, ami nem hosszú távon piros (tehát nem egy vasúti átjáróban, hanem városban) "D" - ből érdemes -e kihúzni, hogy ne terheljem a váltót és ha igen, akkor "N" vagy "P" állásba rakjam?
Köszönöm a válaszokat!
Ez is egy tipikusan gyakori, ismétlődő kérdés, egyszerűbb lett volna a keresőt használni.
Az automata váltó arra lett kitalálva, hogy lehetőleg minél kevesebb kapcsolgatással, kényelmesen autózzon, akinek arra van igénye.
Lámpánál sem kell kivenni sebességből, kivéve a hosszú 5-10 percnél tovább tartó, forgalmi okból állást, ami legfeljebb vasúti átjárók előtt fordulhat elő, ott esetenként 10 percnél tovább is várakozni kell.
A váltót a fölösleges kapcsolgatással terheled jobban, nem azzal, hogy D-ben állni is kell az autóval.
#1#
N-be meg végképp nem szokás rakni az automata váltót, annak a funkciónak annyi a szerepe, hogy rövid távon lehessen tolni az autót, ha esetleg műszaki hiba miatt leáll a motor (vontatni tilos).
Az N az üres fokozat, fék nélkül, ha nem sík terepen áll az autó el is gurulhat, az N+fék helyett ott van a P, de egy-két perc állás miatt nem kapcsolgatunk, egyszerűen D+fék.
a D-ben hagyás kevésbé terheli a váltót
de amúgy ha már átrakod valahová, akkor P-be, mert akkor fog a fék is, de azért egy Újpest-Soroksár szakaszon nem feltétlen jó, ha minden pirosnál átrakod (nem is feltétlen rossz, mert bírja, bírnia kell, de akkor is jobb, ha nem)
az "N" a fent említett toláson kívül kb annyi szereppel bír, hogy fokozatból ne egyből rükvercbe rakd a váltót
#2# Az igazáság az, hogy találtam rá válaszokat, de nagyon nem egységesen. Volt ahol azt írták, hogy feleslegesen terheli az ember a váltót, amikor "D"-ben várakozik, volt ahol pedig azt, amit ti is írtatok. Azaz, "lámpánál nem kapcsolgatjuk a váltót".
Ehhez tartom magam, nem kapcsolgatok. :)
Köszönöm a válaszokat!
Én komolyan mondom ilyenkor a fejemet fogom és nem értem hogy vezethetnek ilyen hülyén egy automata váltós kocsit.
Nyilván ha egy olyan kereszteződéshez vagy körforgalomhoz érek ahol hosszú sor áll akkor D-ben hagyom a váltót mert ott ugye lassan de azért folyamatosan mennek előre meg-megállva.Akkor is D-ben hagyom a váltót ha lámpa max fél perc múlva zöldre vált.De könyörgöm,ha várni kell egy darabig akkor miért nyomjam folyamatosan a féket D-ben hagyva?Ez így szokás manuálisnál is hogy üresbe teszik és kész.A másik kedvencem az amikor valaki azt mondja hogy ne tedd N-be mert elgurulhat a kocsi.Hát hol élünk basszus a hegyekben? :D Nálam nagyon ritka amikor gurul a kocsi,na akkor szoktam P-be tenni vagy féket nyomni üresben
Vannak olyan elvetemültek is akik D-ben hagyják és behúzzák a kéziféket.Hihetetlen de van ilyen.Azt meg ne mesélje be nekem senki hogy ez hatalmas károkat okoz a váltóban.Persze az más ha állandóan váltogatja mint egy hülyegyerek,de könyörgöm ha perceket kell várni nehogy már ne válthassam N-be a váltót mert azzal súlyosan károsítom a kocsit és vihetem utána a bontóba
Az automata váltó inkább azoknál károsodik akik azt hiszik a váltóolaj saját magától termelődik és így nem is töltenek utána.Természetesen váltóolaj cseréről sosem hallottak.Meg ugye az olyanok teszik tönkre a váltót akik menet közben váltanak N-be vagy akik rendszeresen és feleslegesen széthajtják a kocsit.Az ilyenekre kell figyelni nem pedig arra hogy "N be váltom a kocsit oszt utána vihetem a bontóba mert ilyet nem szabad csinálni" Hagyjuk már ezt a sületlenséget
Az aranyközépút a legjobb választás
N ben tudo vontatni. Eddig az vsak olyan autóval talalkoztam ami vontatható.
Sebesség és távolság korlátozás szoktak lenni a leírásban.
Ha hosszú a piros akkor be rakom N be.
P ben nem a fék fog hanem egy retesz kerül a váltóban ezért ba meredek helyen vagy akkor rögzítő fék és úgy P hogy azt a reteszt ne terheld.
Lámpánál marad a D.
Kéziváltót csak azért kell kivenni üresbe, mert kinyomott kuplunggal terheled a kinyomócsapágyat. Amúgy meg felesleges lenne, ugyanúgy kuplung+fék, ugyanaz a funkció lenne, mint az automatánál a D és fék. Ez van, a kuplung egy f-szság, legtöbb kocsinak automatának kéne lennie már rég...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!