Az alább felsorolt hibákat/jelenségeket mi okozhatja egy benzines autónál?
Gyorsításkor rángat:
Meginduláskor egyesben először mintha nem is nyomnám a gázt - szinte lassul, még padlógáznál is -, majd jön egy erős rántás, aztán kilő. Egyéb sebesség fokozatokban is ha egy kicsit lassítok (lejjebb megy a fordulat, de elvileg még nem kellene visszaváltani), majd újra szeretnék visszaváltás nélkül gyorsítani, akkor is kisebb rángások után történik csak meg a gyorsulás. Itt sem reagál a padlógázra sem. Kereszteződésben, ha pl. visszaváltok kettesbe és még lendületben vagyok, és úgy akarok kanyarodni, a lassulást gázadásra nem gyorsítás, hanem rángatás követi, és csak azután jön a gyorsítás.
Érdekes, hogy ez nem mindig jelentkezik. Van olyan is, hogy teljesen normálisan megy a kocsi. Beindul és max. 1-2 kisebb rántással megúszom az egészet.
Leáll a motor:
Hosszabb állás után, pl. egy éjszaka után, a beindítás pöccre megy, de utána legtöbbször játszani kell a motorral mert alapjáraton képes leállni. Persze nem mindig. Van amikor beindul és már menetkész. De legtöbb esetben egy ideig túráztatni kell. Ráadásul ha meg kell állni pár percre valahol utána is vagy rángat, vagy le-le áll a motor ahogy a kuplungra lépek. Egy y megfordulás alatt képes leállni annyiszor ahányszor kinyomom a kuplungot. De ez sem van így mindig. Van amikor semmi gondja nincs.
Az alapjáratot először két egységgel feljebb vettük, de attól úgy pörgött a motor, hogy inkább egyel visszább vettük, ami eleinte elment, de mostanra eléggé problémás lett. Viszont még mindig jobb mint az eredeti volt.
Indítás:
Ilyen leállásokkor általában az indítózáskor csak nyekken egyet a motor. Nem is tekeri meg. Azonban ha elkapja, akkor pöccre indul. Van, hogy többször is csak nyekken, majd elkapja és megy. Aztán vagy rángat vagy nem.
Füst:
A kilométer óra szerint pontosan 80-nál/-tól eléggé elkezd füstölni a kipufogó. 80 alatt semmi (csak a normális), de onnantól eléggé nyomja a kékes füstöt. Érdekes, ha egyszer elértük a "füst határt" onnantól 80 alatt is füstöl tovább. (Ja meg rendkívül intenzív kigyorsításkor, ha jól kihuzatom is megjelenik a füst de nem marad tartós.)
92-es full alap Peugeot 106-os.
Nem rég van nálam és még nem volt rákötve komputer.
Azt sem tudom, hogy erre rá lehet-e kötni.
Elképzelhető, hogy egy "közönséges" motorbeszabályozás is sokat javítana a jelenlegi állapoton. (talán évek óta nem volt semmilyen beavatkozás....)
A csattogó indító, szétvert fogaskoszorú/bendix párosra utal, a kékes füst pedig a égéstérbe jutó motorolaj miatt van. (kopott motorok jellemző hibája)
Mindkét jelenség csak alkatrész cserékkel javítható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!