50-es,60-as,70-es években a 3 és 4 sebességes autók mennyivel voltak másak mint a mai 5 sebességes autók?
Figyelt kérdés
Meglepődve olvastam pl hogy 60-as évekbe volt olyan sportautó is ami nem 4 hanem 3 sebességes volt.2017. okt. 16. 12:06
1/10 crudy válasza:
Lomhak voltak mai szemmel nezve. Akkor meg nem 200akat mentek az autok es nem is volt ra szukseg ahogy ma sincs szukseg h 400al menjen egy auto. A kozutak ritmusaba ez sok es akkor meg az volt sok ami ma normalis. Illetve regen nem kellett pici autokat gyartani. Az amerikai 5-6-7-8 literes autokba eleg volt a harom sebesseg de volt h csak ketto volt mert annyira nyomatekos motorok voltak h nem kellett sok fokozat. Ma pici gyenge motorokat gyartanak mert ra vannak kenyszeritve a gyartok az emissziosnormak betartasara ezert sok fokozat kell h az adott auto ne logjon ki a kozlekedesbol.
2/10 anonim válasza:
Lassabban éri el a végsebességet. Az sem jó, ha állandóan váltani kell, ezért nem valószínű, hogy megéljük a hét sebességes váltót, de az se jó ha lomha a mai nézettel szemben. Most az 5-6 sebességes az ideális.
3/10 D. Brasco válasza:
"ezért nem valószínű, hogy megéljük a hét sebességes váltót, "
Gondolom nem baj,hogy a premium gyartok autoiban évek óta van 7 sebességes váltó,sőt a csúcsabb modelleknek már 9-es is ! pl mercedes 9g tronic
4/10 anonim válasza:
Nézd meg, hogy azok nem max 180 végsebességet produkálnak;) Igazam van?
5/10 anonim válasza:
Nem is beszélve, hogy azok meg automata váltók! Szóval kicsit te is elkanyarodtál. Megnézném azt a manuális 9 váltót.
6/10 D. Brasco válasza:
A kérdésben szó nem volt csak automata vagy csak manuális valtokrol!
7/10 anonim válasza:
A végáttétel már akkor is a motor erejéhez volt kiszámolva. Annyi, hogy váltásnál a fordulatszám jobban visszaesett, mint egy 5-6 sebességes váltónál.
Magyarul jobban ki kellett húzatni a fokozatokat, hogy váltás után ne az alapjárat közelébe essen vissza a motor fordulatszáma.
8/10 anonim válasza:
Brasco, ha a válaszomat elolvasod jobban akkor rájössz, hogy én a manuálisra írtam. Idézem:
“Az sem jó, ha állandóan váltani kell,”
9/10 anonim válasza:
Semmi extra, ma is már bőven vannak 8 sebességes váltók, ennek ellenére tudjuk, hogy az 5 sebességes is teljesen használható. Így van ez a 3 sebességessel is.
10/10 anonim válasza:
Az a sportautó akkor automata váltós volt - egy 3 sebességes automata = 4 sebességes kézi váltóval - egy 4 sebességes automata = 5 sebességes kézi váltóval - valóban voltak 2 sebességes automata váltók is (itt a 2-es fokozat áttétele ugyanúgy 1:1, mint a 3 sebességes 3. fokozatának áttétele) - (Az első Chevrolet Corvette GM Powerglideja pl). A hidrodinamikus nyomatékváltónak (torque converter) koszönhetően ezek a sebességváltók nagyon hosszú áttételeket is elbírtak (kb. mintha 3-ból indulnál egy kézi váltós autóval folyamatosan csúsztatott kuplunggal nagy gázzal - ott rövidtávon leégne a kuplungtárcsa ettől, de az automatánál nincs mechanikus kapcsolat), de lassabban gyorsultak fel a kellő sebességre. Mai napig gyártanak hagyományos automatát, (pl. Tiptronic) hatalmas előnye, hogy nem kell bele több 100 ezer Ft-os kettőstömegű lendkerék és kuplungszett. (a DSG/CVT/stb... nem hagyományos automata váltók)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!