Kb. mennyit fogyaszthat egy 5 sebességes manuális váltós dízel 160km/h-nál?
Renault Megane, Renault Laguna, Peugeot 407, Audi A4, Toyota Avensis. Kb ilyen méretű autókra gondolok,persze mindegyikből a kombi. Nagyjából 120-150 ló közöttiek,nem emlékszek már.
Köszönöm válaszod!
Audi A4 1.9 PDTDI 6 sebességes, valami 6,5, max 7 liter körül evett nekem ilyen tempónál.
Ford Focus 1.6 TDCI 5 sebességes, 109 lóval, valami 6 liter.
Opel Astra H 1.7CDTI, 5 sebességes, 140km/h-val szoktam vele rendszeres ingázásban közlekedni. A fogyasztás 5,5-5,8 között szokott lenni.
A légellenállás nem lineáris, hanem nagyobb mértékben változik. Tehát 160-nál a 7 liter is meglehet. De hosszú távon ezt még soha nem próbáltam ki.
Golf4 1.9pd 6gang 5,5l @2600rpm
#4 A 110lovas TDCI többet kér mint 6l 160-nál (a 6l az inkább vegyes fogyasztásnak felelne meg országút/város)
"#4 A 110lovas TDCI többet kér mint 6l 160-nál (a 6l az inkább vegyes fogyasztásnak felelne meg országút/város)"
Az olyan fogyasztása 4,5-5 liter körül alakul :)
Köszönöm mindenkinek!
Azért kérdeztem,hogy nagyjából ki tudjam számolni,mennyit kéne tankolnom egy hónapban. Gyári adatokban nem hiszek.
Valami tuti dízelt keresek melóba járáshoz,napi kb 200 km. Valamiért a franciák felé húzok, de kézzel-lábbal próbálnak lebeszélni. Tényleg ennyire szrok? Már ha az elektronikát nem nézzük,csak a motort.
Engem az Opelról próbáltam meg kézzel-lábbal lebeszélni, pl itt is annak idején és mindenáron öreg prémiumokat akartak rám tukmálni. Egyáltalán nem bántam meg, hogy nem hallgattam rájuk.
A franciákkal annyira nincs tapasztalatom. Nem tudom mennyire van alapja a régi beidegződésnek. A maiak szerintem nem lehetnek annyira rosszak, mert nagyjából ugyan azoknak a beszállítóknak a termékeiből épül fel az össze európai autó.
Gondolom Németországban élsz, hogy 160-as tempóra akarsz havi tankolást kalkulálni. Én is 230km-es etapokat ingázok. Azt nem mondom, hogy állj be egy kamion mögé 90-nel, mert az 200km-en keresztül tényleg elég idegölő. De ha 140-nel mész 160 helyett, már elég sokat spórolsz, mert azon a szakaszon elég meredeken emelkedik a légellenállás: [link] (pont nem látszik a görbén, de oda lehet képzelni, hogy folytatódik...) Időben csak 10 perccel érsz oda később. Az szerintem nem a világ, de 200km-en ennél a tempónál már litereket spórolsz.
5-ös vagy 6-os váltó között nincs akkora differencia, hogy fogyasztásban jelentős legyen. A végáttétel hasonló szokott lenni, 10-20%-on belül. A 6-os váltónál általában sűrűbben vannak a fokozatok és nem azt csinálják, hogy az eredeti 5-ös váltóra raknak még egy fogaskereket.
Dízelnél ráadásul az ECU eléggé tud variálni a beinjektált gázolaj mennyiségével. Adott sebesség tartásához (légellenállás, gördülési ellenállás leküzdéséhez) adott teljesítmény kell. Ha kisebb a motorfordulatod, több az injektált mennyiség, hogy ki tudd nyerni a kívánt teljesítményt. Ha nagyobb a fordulat, elég kevesebbet is beinjektálni munkaütemenként, mert elég kisebb erővel, nyomatékkel lökni a dugattyúkat. (Teljesítmény = nyomaték x 2 x pi x fordulatszám.) Tehát lényegében megint ugyan ott vagy össz fogyasztásban. Ez megint csak egy régi beidegződés még a karburátoros "kényszer-szívó" motorotok idejéből, hogy akkor fogyaszt egy autó a legkevesebbet, ha 1000 körül van a motor főtengelyének a fordulatszáma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!