Nyári gumi vásárlása téli szezonban?
Badarság ez az 5-7 éves ökölszabály. Gumit akkor kell cserélni, ha tapadása már nem biztosítja az elvárt biztonságot.
Gumija válogatja, hogy melyik mikor keményedik fel és a felhasználás módja szabja meg, hogy szabad-e még biztonságos közlekedés mellett használni.
Két véglet: gyakran és nagy utazósebesség mellett használt kocsi esetén hamar eljön a gumicsere esedékessége, mert nagy kockázati faktorral bír, míg egy havonta kétszer 3km-es, telekre kimenős autó esetében az se baj, ha tizenéves az abroncs, amennyiben nem defektkockázatos.
Az előbb felvázolt szélsőségből mindekettő van a családban, azaz a heti 400km autópályás ingázásra használt kocsira nem sajnálom 3-4 évente a minőségi új szett abroncsot, míg a telekre kimenős 27 éves ütött vágott Ladán tizenéves gumi van. És ne jöjjön nekem senki, hogy a Ladára is kell az új! Mellék és földúton gurul 30-40 km/h sebességgel, évi párszáz km-t!.
Igazuk van az előttem szóloknak: 6 évre tervezik általában a gumikat, efölött hajszálrepedések jelnhetnek meg, sajnos a gumi elöregszik, hangosabb lesz és csúszhat valóban. Nem törvényszerű, de az esetek nagy részében így van.
Ha 2013 januárjában vásárolták és a gumi mondjuk 2012. januárjában jött le a gyártósorról (DOT szám), akkor az már majdnem 6 éves gumi, tehát csereérett. Hiába nagy a profilmélység, a gumi állaga már nem olyan, mint az előző 3-4 évben! 10.000 Ft-tól találsz vadonatújat az interneten, ingyenes kiszállítéssal. Inkább ebbe fektess bele, jobban megéri!
Amúgy HASZNÁLT gumit nem veszünk, mint ahogy használt alsóneműt sem!!!!
Eleve ott kezdődik, hogy használt gumit nem vennék soha. Se autógimit, se... másmilyet.
Két éve cseréltem le a nyári szettet. Nekem is azt tanácsolták, hogy őssze/télen vegyem, mert akkor olcsóbb. Már dörzsöltem a tenyeremet, hogy milyen hatalmas kiárusítások lesznek. De egy forinttal nem adták olcsóbban sehol. Így inkább megvettem tavasszau ugyan annyiért és akkor azévi gyártású friss gumikat adtak, nem olyat ami valahol aszalódott egy raktárban egy évet isten tudja milyen körülmények között.
Ez a baj a használt gumival. Ha például veszel egy aliig kopott 2012-es gumit, akkor nem tudhatod, hogy az a gumi a gyártása után még 2 évig pihent egy raktárban vagy egyből fel is szerelték egy autóra. A repedésekből lehet rá következtetni, de ha le van fújva gumiápolóval, akkor nem mondod meg róla, hogy milyen öreg.
A gumi az uv fény és a hőmérséklet változás hatására öregszik, megkeményedik.
Száraz úton lehet hogy észre sem veszed, de esőben nagyon is észrevehető.
Én is ezt tapasztaltam. Nekem csak 17-es kellett, viszonylag gyakori méretben: 225/45. Nem érte volna meg fél évet tárolni. A legolcsóbb webshopban én 120-ért kaptam két éve, normális márkából.
Autópályán nem igazán tudom értelmezni az óvatos vezetést. Tempomat 130 és így megyek két órát esőben, kánikulában vagy épp hóesésben. (Nyilván nem célom direkt vészfékezni gumitesztelés céljából.)
# 14 voltam ismét.
"Badarság ez az 5-7 éves ökölszabály. Gumit akkor kell cserélni, ha tapadása már nem biztosítja az elvárt biztonságot."
Ez nagyon jól hangzik, de mégis honnan tudod, hogy mikor jött el az ideje? Senki nem vezeti az autót a gumi határain, így azt nem veszed észre, ha az a bizonyos határ már elkezd csökkenni. Egyszer fogod észrevenni: amikor kéne a tapadás, de már nincs.
Én pont egy ilyen elöregedett (de még nagyon jó profilmélységű) téli gumi miatt szenvedtem balesetet. Ebből tanultam.
#19
Nem folyamatosan határon közlekedem, de van 1-2 kedvenc körforgalmam ahol próbálgatom a kocsit. Új futóműalkatrészek vagy csak úgy, mindig jó tudni hogy mit tud.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!