Milyen gyakran kell kocsit szervízbe vinni, és miről veszem észre hogy kéne?
Kérdező, ez olyan dolog, hogy minél többet tudsz az autókról, annál jobban rájössz, hogy nem is értesz hozzájuk és hogy mennyi mindent kéne még tanulni :D Én például autók között nőttem fel, kiskorom óta szerelek, és most vagy 15 autó birtoklása után nagyon gyakran vitázunk a haverokkal, hogy ez hogy kéne, meg azt hogy kéne, de sokszor a szerelővel is csak a fejünket vakarjuk.
Amúgy amire figyelni kell az autónál: olajcsere (ennél a motornál 10 ezer kilóméterenként kell, mert kissé problémás motor), fék, de ezt a szerelőd majd mindig megnézi, hogy mennyire kopott, gumik állapota, valamint az egyéb folyadékok. Nagyon fontos folyadék még a hűtővíz, amit te is ellenőrizni tudsz a kiegyenlítőtartályban, és a fékolaj. Neked laikusként csak a kilómétert kell figyelni, szóval ha letelik a 10 ezer km, vagy az egy év, akkor vinni kell szervízbe. De ha valami furcsa gyanús hangot hallassz, hirtelen erőtlenedést észlelsz, ráz az autó, nem megy egyenesen, ég valami a műszerfalon, stb, akkor is kell vinni, mert sokszor a kicsi bajból lesznek a nagy bajok, ezeket pedig hamar meg kell előzni.
Más az autót karbantartani (szerelő által) és szervizeltetni.
Felelős autótulajdonosként az ember szereti az autóját mindig rendben tartani, de sajnos az autószerelők ezekre a "madárkákra" csapnak le, ugyanis olyan dolgokat cserélnek ki az autóban, amit nem kéne, ezzek is több munkadíjat számolhatnak fel, nem beszélve a UNIX / Bárdi 40%-os kedvezmény érvényesítéséről. Laikusként a tulajdonos elhiszi, hogy bizony rossz állapotban volt már és cserére érett.
Másik: amikor elviszed azautót, mert zavar a kattogó, ciripelő, fémes nyikorgó hang a motortérből, esetleg világít a check lámpa és erőtlen az autó.... stb.
Ez utóbbiból van nagyon sok, mondhatni 90%. Az ember is akkor megy fogorvoshoz, amikor fáj a foga és nem igen jut eszébe, hogy akkor is kéne, amikor nincs probléma (felülvizsgálatra).
Sajnos jó magyar szokás, hogy nincs pénz szerelőre, inkább otthon maszekba megoldjuk, addig is lesz valahogy...aztán később súlyos árat fizetünk érte. Míg nyugaton folyamatosan karbantartják az autókat, addig nálunk Magyarországon a szükséges olajcseréig sem jut el... Ezért is zsákbamacska minden egyes használtautó vásárlás!
13-as
Igen, ez olyan, mint mikor a turbódízeleken kicseréli a szerelő a turbót, a 4 injektort, meg a magasnyomásút egyszerre, ami majdnem egy millió forint, és akkor elkezdi a tulaj szidni a dízelt és az adott márkát. Közben lehet hogy egy légtömegmérő csere, vagy egy vákumcsőcsere megoldja a valódi problémát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!