Négyévszakos gumiról mit kell tudnom?
Kedves gumizáshoz értők!
Ha az autómon négyévszakos gumi van, akkor milyen gyakran kell gumishoz menni (például elöregedő szelep cseréje) miatt? A szelepcseréhez a kereket le kell szedni az autóról? Centírozni kell utána? Tudnom kell még valamit a négyévszakos gumi használatáról?
22/L
Nem a tükörjég a lényeg, hanem az, hogy a gumi felkeményedik hidegben és nő a fékút. Nyáron meg nyúlik.
Ha egy kicsit számolnak az okosok rájönnek, hogy ha két garnitúra gumit használnak, akkor dupla ideig tart a gumi, vagyis nem vesztenek semmit, csak nyernek egy pár méter fékutat.
Nyáron rosszabb, mint egy nyári, télen pedig, mint egy téli. Ha megfontoltan vezetsz, észre sem fogod venni igazából. Ahol észrevehető a gyengesége, egy hétköznapi autós számára, hogy havon, jégen nem tapad olyan jól.
Centírozni évente érdemes, én a szelepet is évente cserélem. Olyan 4-5 éves korára mindenképp elöregszik, de addigra a gumi is.
Szelepcseréhez a kereket le kell venni, de a gumit nem. A külső oldalát elég lenyomatni a peremről, kivágni a régi szelepet és behúzni az újat. Centírozni pedig kötelező.
23/f
"Ha egy kicsit számolnak az okosok rájönnek, hogy ha két garnitúra gumit használnak, akkor dupla ideig tart a gumi, vagyis nem vesztenek semmit, csak nyernek egy pár méter fékutat.
Persze, a gumis meg majd ingyen cseréli őket minden szezon elején/végén. Vagy a tartalék felniket is csak úgy hozzávágják az emberhez. :-)
#17-es, hidd el, itt csak azt a mantrát ismerik, hogy " a négyévszakos gumi szar, nem jó se télen, se nyáron".
Kár, hogy mióta ezt fújják, azóta eltelt vagy 30 év, fogalmuk sincs az új technológiákról. :-)
+1 a prémium négyévszakos gumiknak! Michelin,Goodyear,Vredestein!Ezek mind jók! A fékút elég sokmindentől függ, gumi,fékrendszer, ÚTMINŐSÉG, egyéni reakcióidő! Nyilvàn a gumi is fontos,de tegyük fel egy 80 éves idősnek sokkal több idő telik el az észleléssel/ fékezéssel mint egy 24 évesnek. Az útburkolatról akkor még nem is beszéltünk...Lassan 1000 stadion orszàga leszünk, de màr a hozzàjuk vezető utak is lövészàrokkal vannak tarkìtva. Szóval àrnyaltabb dolog ez mint amilyennek a tesztpàlyàn tűnik a kitűnő úton versenypilótàval!
Egy biztos aki tud vezetni és kerüli a veszélyhelyzeteket annak nem a gumin fog múlni ( téli- nyàri 4 évdzak) főleg ha megfizeti a minőséget!
Vredestein Quatrac 4evszakos gumim van es alig vartam hogy essen egy kis ho, kiprobaljam. Semmivel nem rosszabb mint a csak teli gumi,direkt kerestem egy szuz havas foldutas erdei reszt es ott csapattam vele.Nagyon jol ment nem akadtam el sehol,dombnak fel is felkapaszkodik a hoban.
Ja es masnap el is olvadt a ho az utakon. Ilyen telekre amik vannak teljesen felesleges a sarkvidekre fejlesztett teli gumi. Lassan februar es minden egyes nappali idoszakban plusz fokok vannak van de ejjel is alig fagy,van hogy 14-15 fok van. Akkor naponta lehetne nyarira cserelni a gumit ha betartanank a +7 fokos meset . A 4 evszakos meg pont ide valo telen nyaron es atmeneti idoszakban is jo.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!