Négyévszakos gumiról mit kell tudnom?
Kedves gumizáshoz értők!
Ha az autómon négyévszakos gumi van, akkor milyen gyakran kell gumishoz menni (például elöregedő szelep cseréje) miatt? A szelepcseréhez a kereket le kell szedni az autóról? Centírozni kell utána? Tudnom kell még valamit a négyévszakos gumi használatáról?
22/L
"milyen gyakran kell gumishoz menni (például elöregedő szelep cseréje) miatt?"
A szelep a légritkább esetben szokott tonkremenni......
" szelepcseréhez a kereket le kell szedni az autóról?"
Igen le kell...sot meg a gumit is le kell venni
"Centírozni kell utána? "
Igen kell
"Tudnom kell még valamit a négyévszakos gumi használatáról?"
Azt illik tudni hogy ami mindenben jó semmiben sem erős igazan!Magyarul olyan gumi nincs ami a nyári 30+ fokban meg a teli fagyokban a hoban is ugyanolyan jol teljesit...szoval csak óvatosan.....nem hiába van mar olyan válasz a kérdésed alatt hogy ne hasznald
kérdező: kicsit ugyan sarkítottak a vélemények, de van benne igazság. Sem télen sem nyáron nem lesz tökéletes.A nyári nem izgalmas, de ha hóban sokat mész dimbes-dombos vidéken, akkor jobb az igazi téli. A gumi elhasználódását figyeld, 4 mm-nél igencsak érik a csere.
Másik: nem centírozás, hanem centrírozás!
A négy évszakos se nyáron se télen nem jó. Amilyen utak vannak kis hazánkban, évente, vagy inkább fél évente el kell vinni a szekeret, hogy kiegyensúlyozzák a kereket.
A használatáról annyit kell tudnod, hogy nem mindegy, hogy 32 m-en állsz meg, vagy 40-en. Nagy koccokat lehet elkerülni egy jó gumival.
A négyévszakos gumik többsége semmire nem való. Kopik, alig tapad.
A Goodyear Vector és a Michelin Crossclimate azok, amelyek értékelhető teljesítményt nyújtottak. Esőben jók, nyáron nyáriakkal összevetve a ranglista falső harmada alján vannak. Télen lényegesen jobbak akármelyik nyári guminál, és kb. a téli gumik középkategóriájának felelnek meg.
A magyarországi, főleg városi vicc-télre és három hét latyakra alkalmasak, tükörjégen és tökig érő hóban viszont a legjobb téli gumi sem ér semmit. Többségében városban használva vállalható a két garnitura kerék helyett a prémium négyévszakos gumi.
Na itt járt a lepontozó manó.
2017 van és most már nem a gumigyártás őskorában járunk. Tudnak olyan gumi keveréket összeállítani ami elég jó már télen és nyáron is. Főleg azok a nagyok mint pl a többször említett Michelin. Magyarországon alig van hó vagy jég és ha van is akkor ritka kivételtől eltekintve szarrá sózzák az utakat. Magyar és a legtöbb más európai országban lévő körülményekhez ajánlják a 4 évszakos gumikat.
Ahol meg lejtős és jeges ott a kategóriagyőztes vaci új téli is csúszik (én így jártam) - jah oda már hólánc kell de akkor már a 4 évszakosra is fel lehet tenni azt a láncot. A gumisoknak nincs félnivalójuk a 4 évszakostól mert amíg elkopik 1 téli és 1 nyári váltóban addig 2 garnitura 4 évszakos fogy el. Centirozni időnként nem árt de a szelepek is sokáig eltartanak.
Bizony, egyeseknek semmilyen válasz nem jó, nyomják a pirosat ezerrel. :-) Én írtam, hogy CrossClimate-om van. Újra leírom: tökéletes! :-)
Sajnálom, hogy sok gyenge képességűnek nem telik rá, ők biztosan a kínai Sunfull gumiabroncs-gyár lelkes támogatói. :-)
Tessék, lehet nyomni újra a pirosat! :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!