A hagyományos hűtősapkákban kétirányú szelep van. Kifelé engedi a melegedéstől kitáguló vizet, ami egy csövön át a tágulási tartályba folyik. ehhez nagyobb nyomásra van szükség. Amikor kihűl a rendszer a hűtőfolyadék összehúzódik és a hűtősapka szelepén keresztül a rendszer visszaszívja a "vizet" a tágulási tartályból. Ez a szelep könnyen működik.
Itt egy kép amin jól látszik a két szelep. A gumis hagyobb tárcsa a rugó ellenében zár, míg a középen látható kisebben kersztül szív vissza: [link]
Ahogy melegszik a motor (hűtőfolyadék) folyamatosan nő a nyomás a rendszerben. Ez azért jó, mert nyomáson nem 100, hanem magasabb, 110-130 fokon forr a víz. Ha a megadott értéknél, mondjuk 1 BAR-nál tovább nő a nyomás, pl, mert nem megy a hűtőventilátor, akkor kinyit benn egy szelep és valamennyi folyadék a szabadba távozik.
Ennyi nagy vonalakban a feladata.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!