Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől ül az autó hátulja?

Mitől ül az autó hátulja?

Figyelt kérdés

(Mercedes w203, 2003 ~ 240000km)


Szóval a helyzet: nemrég cserélték az első futóműben a lengőkarokat és szinte az összes szilentet. Eddig is enyhén látszott, hogy terhelés nélkül kicsit ül a hátulja, de az említett cserék óta már kifejezetten szembetűnő, főleg ha beül 2 100 kilós pali.


További észrevétel, hogy a hátsó kerekek enyhén befelé dőlnek. A szervizben azt mondták, a Mercik ekkora futással ilyenek, ne foglalkozzak vele, akkor izguljak ha igazán nagy terhelésnél súrolja az aszfaltot... Kösszépen, ez még nem történt meg, de nagyobb fekvőrendőr már okoz hasonlót.


Hallottam olyat, hogy egy alapos szilentcsere után ez efféle seggreülési problémák megszűnhetnek, igaz ez? Vagy rugót kéne cserélni? Esetleg komplexebb a dolog?



2017. szept. 25. 23:28
 1/5 anonim válasza:

Nekem 16 éves Opelnél hátsó szilentek cseréje ~2cm-t emelt a farán. A kerekek enyhe befelé dőlése (2-3° körül) meg lehet normális, a kanyarban való sodródás mérséklése miatt is.

Jelenlegi Fordomnál is erősnek látszik (függőzve lehet vagy 2.5cm a teteje és alja közt), de futómű állításnál kiderült 2mm-el több mint kéne...azaz még úgy is kb. 2cm a jó.

2017. szept. 26. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Igen, az eleje szét volt kopva, nyilván a hátulja még rosszabb. Azt is megcsináltatnád, akár új rugókkal és máris jobb lenne
2017. szept. 26. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Vagy megfáradtak a hátsó rugók, mert sokat cuccoltak az autóval vagy olyan rugókat tettek bele, ami nem ehhez a típushoz való. A hátsó kerekek befelé dőlése normális mert olyan a futómű beállítása. Ez egyre látványosabb ahogy leül a futómű, mert rugózás mértével együtt változik a terpesztés is. Ez a passzív sajátkormányzási tulajdonságok javítása érdekében van így, vagyis növeli a far stabilitását, kissé az alulkormányzottság felé tolva az ívmeneti tulajdonságokat. Az jobban kezelhető az átlag vezető számára mint a túlkormányzottság.

Igen, ez csak rugócserével orvosolható.

2017. szept. 26. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 veterán vas ***** válasza:
A lényeget már leírták előttem: elől új, hátul pedig elfáradt elemek vannak. Erre még rátehet az, hogy ha az első futóművet "levegőben" (csápos emelőn lógva) szerelték. Azaz a szilentek terheletlenül lettek rögzítve és kiemelve tartják az elejét. Ez később engedni fog egy kicsit. Hátulra új(erősebb) rugó, esetleg gázos gátló ajánlott. A csere után a hátsó kerékdőlés visszaáll.
2017. szept. 26. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat. Ismerem az autó előéletét, márkaszerviztől vettem 220000-el úgy, hogy a szerviz egyik alkalmazottja használta, tehát nem tartom valószínűnek, hogy a gyárin kívül más alkatrész került volna bele.


Sajnos én nem engedhetem meg magamnak, hogy oda vigyek egy olyan autót aminek a jelenlegi piaci értéke erős jóindulattal talán 1,1-1,2 milla, ezért alternatív megoldást keresve találtam olyat aki nem nyújt be az autó értékének negyedével megegyező árajánlatot egy egyszerű futóművizit alapján :)

2017. szept. 29. 16:32

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!