Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az Opel Astra sokáig miért...

Az Opel Astra sokáig miért volt annyira lemaradva a konkurensektől?

Figyelt kérdés

Főleg az Astrára gondolok, azon belül az F és a G szériára.Már akkor is szörnyűek voltak, amikor legurultak a gyártósorról.


Nyilván, sokat eladtak belőle, de egy autó attól még nem válik jóvá, hogy sokat eladnak belőle.A Swiftekből is többet adtak el, mint Volvo S80-ből, mégis az utóbbi fényévekkel jobb autó.



Az Astra első két szériája olyan volt belül, mint egy régi Skoda vagy Lada, olyan "retró".Az anyaghasználat meg, mint egy jóval olcsóbb Swiftnél, csak az Opelnek jobb volt a karosszériája meg a motorpalettája.

A felszereltségük szegénységét meg meg se említsem.Kurblis ablakemelő az alsó-középkategóriában a kétezres évek közepén,centrálzár hiánya?Ez valami vicc?



Az Astra legnagyobb konkurensei a Focus és a Mégane.

Mindkét modell messze megelőzte színvonalban az Astrát.Mégane I-est (2000 utáni facelift) nem gyártottak le elektromos ablakok és manuális klíma nélkül,centrálzár nélkül a felszereltebbekben ülésfűtés és bőrülés is volt.

A Focus is hasonló volt.


Azért a dizájn sem volt mindegy:

[link]

[link]

[link]

És a belső:

[link]

[link]

[link]



Az Astra a H szériától kezdi magát összeszedni,bár az anyaghasználat még ott is hagy kivetnivalót.Viszont a J széria már méltó ellenfele a konkurenseknek.


2017. szept. 22. 17:37
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

"Egy 2007-es focusban alap volt a bluetooth-os rádió...H Astrában ilyenről még csak hallani sem hallott senki, kivéve persze ha vesz az ember hozzá külön UHP modult...akkor lesz egy kihangosítója, de konkrétan azon se lehet zenét hallgatni."


Dehogynem!

2005-től ott volt az extralistán az UHP4 bluetooth modul. Telefonkihangosításra és zenehallgatásra is tökéletesen alkalmas.

Ezenkívül ott volt már 2004-től a 6,5"-os színes kijelző navigációval.

Az alsó-középkategóriában a H Astrában használtak először aktív kanyarkövető adaptív bixenon fényszórókat.

Szintén kategória-első volt az elektronikus lengéscsillapítás-vezérlés. Később a J szériában ezt hívták "flexdrive"-nak.


Szerintem ezek nem hogy nem elmaradott, hanem átlagon felüli dolgok voltak a 2000-es évek közepe táján.


Hogy egy cikkből idézzek:

"Debütálásakor a H Astra a legfejlettebb kompakt autó volt. ESP-je rendelkezett utánfutó-stabilizálással, megjelent benne a beszédvezérléses telefonálás, a dupla üvegtető, és az első Opel volt, amely a kulcsot helyettesítő jeladót felismerve kinyitotta az ajtókat a kocsihoz odaérve.


Elérhetővé vált a Vectrából az adaptív lengéscsillapítás és a kanyarkövető AFL-fényszóró. Az Astránál a második generációs Audi A3 is alig tudott többet felmutatni..."

2017. nov. 6. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!