Régi kétütemű trabantoknál tudom, hogy keverni kell az olajat és a benzint. Régebben hogy működött hosszabb úton a tankolás?
Úgy értem, hogy ha keverve volt, és meg kellett állni ismét tankolni, akkor megint keverni kellett vagy lehetett simán benzint tankolni megint?
Ugye kicsi a tankja.
Volt a benzinkutakon keverék, anno sok kétütemű motor pöfékelt az utakon, nem csak a Trabantokba kellett kevert üzemanyag, arányában nagyon sok volt a kétütemű motorral szerelt jármű.
Sőt, mondok más érdekességet, sok helyen fűtöttek olajkályhával, amibe ugyanaz a gázolaj került, mint a dízel autókba, az olajváláság után próbálkoztak különválasztani a két felhasználási mód miatt a gázolajat, mert az üzemanyagban lévő különböző adókat mégsem akarták a lakosságra hárítani, hisz a gázolajjal főleg a szegényebbek fűtöttek.
A szétválasztás módját egyszerűen gondolták megoldani, a fűtőolajat megfestették.
Ebből lett aztán a legnagyobb fekete biznisz, az olajszőkítés sokmilliárdos üzletág lett, rövid idő után ki is tört a maffia háború, ami több évig tartott, csak a fűtőolaj forgalmazásának megszűnésével ért véget, de addigra már hihetetlen vagyonokra tettek szert a szőkítők.
2 liter 2T olajjal 3 tankolást tudsz feldobni. Az majd 1000 km út.
A trabinak, mint a 2üteműek többségének folyamatosan kell az olaj.
Számtalan módja volt.
Ahogy írták, eleve kapható volt kész keverék.
Aztán volt kétféle tiszta benzin, a 86-os "normál" és a 92-es "szuper", amihez magadnak önthetted a mérőflakonból az adalékot.
Na és volt minden ÁFOR kúton -anno- egy pirosra feltett locsolókanna, amibe engedtél magadnak tiszta benzint, aztán hozzáöntötted a helyszínen vásárolt vagy a hozott AROL 2t olajat. Aztán a locsoló tetején levő kart megtekergetted (olyan volt mint a húsdaráló karja) és ezzel összekeverted az anyagot. Amikor végeztél a kézi mixeléssel, a locsolóból a motorba öntötted a naftát.
Kicsit kőkorszaki volt, de működött. ;)
A fűnyíróba én a mai napig így "tankolok".
Benzinkúton veszek benzint kannába, itthon hozzákeverem e megfelelő mennyiségű 2T olajat és töltöm a gép tankjába.
Pedig nem is valami ős régi gépezet, 2014-es Husqvarna.
A gázolajos történethez:
Nagyszüleimnél még annó volt olajkályha, de már évtizedek óta nem használták, mert valamikor a 90-es évek elején bevezették hozzájuk a gázt. A pincében viszont volt még egy vashordóban 50-60 liter olaj.
Dízel autóm van, de egy modern common-rail dízelbe nem mertem beletölteni egy évtizedek óta rozsdás hordóban álló löttyöt.
Eladni sem lehetett fűtőolajként, hiába az is és annak idején is annak lett véve, már ha csak meghirdetem állítólag adócsalásnak minősül.
Így vegyes tüzelésű kazánban szépen apránként begyújtásokkor a fát meglocsolva használtam el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!