Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jó, ha kormol a kocsi?

Miért jó, ha kormol a kocsi?

Figyelt kérdés
Nagyon sok helyen látom, hogy az emberek arra mennek, hogy minél jobban füstöljön a kipufogójuk. Még külön erre szakosodott oldalak is vannak a neten. Úgy tudom régi dízellel lehet az ilyesmit, megvalósítani. Egyáltalán nem értek az autókhoz műszaki értelemben. Nem valami régi benzinessel közlekedek. Mitől füstöl a kipufogojuk és miért élvezik az emberek, ha az autójuk úgy okadja a füstöt mint egy régi rossz kályha? Nem nagyon tudok e felett napirendre térni, manapság a szar lett a menő?

2017. szept. 19. 01:22
1 2
 1/20 A kérdező kommentje:
Azaz benzinest vezetek, ami nem túl régi
2017. szept. 19. 01:51
 2/20 anonim ***** válasza:
26%

Nem értesz hozzá, de azért szarozol, hm.

Ezeknek a régi "szarok"-nak a fenntartási költsége kb a 0-val egyenlő, a motorjuk általában örök darab, minél régebbi, annál kisebb a meghibásodási lehetőség, mindenféle környezetvédelmi érzékelő, stb nélkül. Igen, füstöl, büdös, stb.

Ha minden autó ilyen lenne, bajban lenne a föld, az biztos.

Nekem is ilyen régi szarom van, füstöl, nem azért, mert így tetszik, hanem mert így már képes felmászni a domboldalon, mert elég gyenge(54 lóerő)

Viszont zabál 4 litert, szinte sosem kell hozzányúlni, legfeljebb csak nagy ritkán lakatolni.


Az ilyen VW/Audi/Skoda/Seat TDI fanoktól viszont én is agyrákot kapok.

2017. szept. 19. 03:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
13%

Csupán nagyzolni akarsz?

Másképp hogyan illene kérdésedbe ez a mondat: "Nem valami régi benzinessel közlekedek."

2017. szept. 19. 05:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
17%

Alapvetően szerintem te a húzott dízelekre gondolsz.

Ezek túlnyomó többsége azért kormol, mert a teljesítménye jóval nagyobb, mint a gyári érték. Ezek a TDI-k nagyon strapabíró gépek és emellett olcsók is, ezért kedvelt tuning alap lett. Ennyi a történet. A tévhitekkel ellentétben nem ez a pár db autótól fogsz tüdőrákot kapni, ahogy néhány túlvezért majdnem zöld ember hiszi.

2017. szept. 19. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
63%
A régi dízelek és a régi benzinesek egyaránt okádják a füstöt, ha nincs minden rendben, sajnos sok ilyet lehet látni, de amíg ilyen a hazai autók állapota/kora/stb. azt hiszem ez így marad. Teljesen másik kérdés a smoke&charm irányzat, akik direkt minél többet akarnak füstölni, na ők nem normálisak (legalábbis az ilyesmi szerintem találkozókra való, nem forgalomban kellene csinálni).
2017. szept. 19. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
70%

Mert jó poénnak tartják. Az is lenne ha nem lenne a füst rákkeltő. Erre az a hazug önámítás szokott lenni a válasz hogy "úgyse én szívom". Pedig de. Ha más is kormol.

És igen. Már olyan sekélyes a társadalmunk ahol menő szärnak lenni.(Megasztár, seggrepacsi és társai a tévében) Vagyis miért ne lehetne menő egy szär autó? (Költői a kérdés?)

2017. szept. 19. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 D. Brasco ***** válasza:
Neked nem működik az oldal keresője,vagy minek kellett ezt ezredjére is meg kérdezni.......vagy csak simán provokálni akarsz?
2017. szept. 19. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:

NEM JÓ ha kormol.

Kormolás határon (de még nem kormolva) kellene működnie a dízeleknek.


Kb azt is meg lehetne kérdezni a nagyérdeműtől, hogy mért jó, ha egy egész lakótelep hallja, amikor lámpától-lámpáig ordít a kipufogója.

Erősebb nem lesz a gép, csak SOKKAL többen útálják.

2017. szept. 19. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
48%

Egyáltalán nem jó.

Se a környezetnek, se az egészégnek, se a motornak, se a fogyasztásnak.

Már 12 éves dízelem van lassan 300.000km-rel. De ha a legelső szemmel látható füstjelet meglátnám menet közben, azonnal rohannék vele a szervizbe.

Én leginkább csipp-tuningolt hülyegyerek autókon látok ilyet. Ahol a teljesítmény miatt beáldozzák az optimális égést ezáltal a környeztvédelmet. Piros lámpánál nyom a csávó egy nagy gáz, ömlik a motoroba a gázolaj, amihez nincs elég turbónyomás, ezért kormol mint az állat, de nyer vele 20% teljesítményt.

Mondjuk azt én se értem, hogy ha nem elég egy kisdízel széria 100-150Le-s teljesítménya, akkor mért nem vesz eleve valami nagyobb köbcentis motort... Ja hogy az pénzbe kerül?! Ez a "csip"-ogás pedig megvan néhány tízezerből, azt hogy kormol pedig nagy ívben lekakilja?! Na az ilyeneket kötném a saját kipufogójuk után, had tüdőzzék!

2017. szept. 19. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
23%

Szerintem a kérdező a smoke and charm-osokra gondol.

Azt én sem vágom mi a menő abban ha egy nagyobb gázadásra 4,5 kiló német brikett hullik ki a kipufogóból.

Amikor ez az egész elkezdődött, azt hittem ez azért van mert sikerült 6 éves korára rommá hajtani az autót. Aztán kiderült hogy nem, direkt buherálják az egyébként jó motort, hogy ezt produkálja.

Nem értem, de nem is kell mindent érteni :-)

2017. szept. 19. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!