Miért jó, ha kormol a kocsi?
Nem értesz hozzá, de azért szarozol, hm.
Ezeknek a régi "szarok"-nak a fenntartási költsége kb a 0-val egyenlő, a motorjuk általában örök darab, minél régebbi, annál kisebb a meghibásodási lehetőség, mindenféle környezetvédelmi érzékelő, stb nélkül. Igen, füstöl, büdös, stb.
Ha minden autó ilyen lenne, bajban lenne a föld, az biztos.
Nekem is ilyen régi szarom van, füstöl, nem azért, mert így tetszik, hanem mert így már képes felmászni a domboldalon, mert elég gyenge(54 lóerő)
Viszont zabál 4 litert, szinte sosem kell hozzányúlni, legfeljebb csak nagy ritkán lakatolni.
Az ilyen VW/Audi/Skoda/Seat TDI fanoktól viszont én is agyrákot kapok.
Csupán nagyzolni akarsz?
Másképp hogyan illene kérdésedbe ez a mondat: "Nem valami régi benzinessel közlekedek."
Alapvetően szerintem te a húzott dízelekre gondolsz.
Ezek túlnyomó többsége azért kormol, mert a teljesítménye jóval nagyobb, mint a gyári érték. Ezek a TDI-k nagyon strapabíró gépek és emellett olcsók is, ezért kedvelt tuning alap lett. Ennyi a történet. A tévhitekkel ellentétben nem ez a pár db autótól fogsz tüdőrákot kapni, ahogy néhány túlvezért majdnem zöld ember hiszi.
Mert jó poénnak tartják. Az is lenne ha nem lenne a füst rákkeltő. Erre az a hazug önámítás szokott lenni a válasz hogy "úgyse én szívom". Pedig de. Ha más is kormol.
És igen. Már olyan sekélyes a társadalmunk ahol menő szärnak lenni.(Megasztár, seggrepacsi és társai a tévében) Vagyis miért ne lehetne menő egy szär autó? (Költői a kérdés?)
NEM JÓ ha kormol.
Kormolás határon (de még nem kormolva) kellene működnie a dízeleknek.
Kb azt is meg lehetne kérdezni a nagyérdeműtől, hogy mért jó, ha egy egész lakótelep hallja, amikor lámpától-lámpáig ordít a kipufogója.
Erősebb nem lesz a gép, csak SOKKAL többen útálják.
Egyáltalán nem jó.
Se a környezetnek, se az egészégnek, se a motornak, se a fogyasztásnak.
Már 12 éves dízelem van lassan 300.000km-rel. De ha a legelső szemmel látható füstjelet meglátnám menet közben, azonnal rohannék vele a szervizbe.
Én leginkább csipp-tuningolt hülyegyerek autókon látok ilyet. Ahol a teljesítmény miatt beáldozzák az optimális égést ezáltal a környeztvédelmet. Piros lámpánál nyom a csávó egy nagy gáz, ömlik a motoroba a gázolaj, amihez nincs elég turbónyomás, ezért kormol mint az állat, de nyer vele 20% teljesítményt.
Mondjuk azt én se értem, hogy ha nem elég egy kisdízel széria 100-150Le-s teljesítménya, akkor mért nem vesz eleve valami nagyobb köbcentis motort... Ja hogy az pénzbe kerül?! Ez a "csip"-ogás pedig megvan néhány tízezerből, azt hogy kormol pedig nagy ívben lekakilja?! Na az ilyeneket kötném a saját kipufogójuk után, had tüdőzzék!
Szerintem a kérdező a smoke and charm-osokra gondol.
Azt én sem vágom mi a menő abban ha egy nagyobb gázadásra 4,5 kiló német brikett hullik ki a kipufogóból.
Amikor ez az egész elkezdődött, azt hittem ez azért van mert sikerült 6 éves korára rommá hajtani az autót. Aztán kiderült hogy nem, direkt buherálják az egyébként jó motort, hogy ezt produkálja.
Nem értem, de nem is kell mindent érteni :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!