Mi a végeredmény? Igazuk van vajon?
#10 - ezért ütköztetik őket egyenként meghatározott paraméterekkel rendelkező akadályoknak, így válik összehasonlíthatóvá hogy hogyan is viselkednek egy ütközésben.
De vannak ilyen videók, mármint amilyet linkeltél, persze:
https://www.youtube.com/watch?v=xidhx_f-ouU
https://www.youtube.com/watch?v=C_r5UJrxcck
Ezek is csak azt látszanak igazolni, hogy a régi modellben nagyobb eséllyel sérülsz meg.
https://www.youtube.com/watch?v=wR7yMXYXQvE
ez elég jónak számít még ma is...
#12 - azért megnézném a mérési eredményeket, mármint hogy mit mértek a bábun, beszorult-e, ilyenek.
Ha már összetörték, akkor összetörhették volna úgy, hogy összehasonlítható legyen mondjuk egy új autóval...
Egy új kisautó 85km/h órás ütközésnél 0-ra zsugorodik. Itt meg szemmel láthatólag egyben marad az utastér a pinpong asztal méretű motortérnek köszönhetően ami szintén tartalmaz gyűrődési zónát.
Fejlődött a technika de nem akkorát , hogy
"Size really doesn't matter". - ahogy a videóban elhangzik.
Kérdező azért használd már az agyad légyszíves. Én elhiszem, hogy nem mindenki mérnök, de ez középiskolás biológia és fizika...
Nem az számít, hogy mennyire "zsugorodik" össze az autó. Hanem az, hogy:
- Mekkora lassulás hat az utasra
- Milyen fizikai sérülések érik az utast (mennyire marad sértetlen az utastér)
Ez a nagy böhöm xar amiről a videót linkelted konkrétan borzalmas. A G hatásra nincs ugyan mérés, de az utastér szemmel láthatóan torzul, a motorháztető begyűrődik az utastérbe (!), ami konkrétan lefejezi az utast ha peche van, az A oszlop xarrá gyűrődik, még az alváz is rommá hajlik.
Előbb ülénk egy új Ford fiestába, mint ebbe a romba ha ütköznöm kéne...
Nem tudom észrevetted-e, hogy 85km/h- val megy a falnak a Cadillac, a Fiesta csak 50-el. Egy ilyen kísérletnél a Fiesta a csomagtartóig roncsolódna, zsugorodna.
A rövid Fiesta motorháztető= rövid gyűrődési zóna.
Nagy Cadillac= hosszú gyűrődési zóna.
Az a baj, hogy az eredetileg feltett videóban általános következtetésként fogalmazzák meg, hogy a méret
nem számít. Pedig ez egy nagy hazugság.
"Egy ilyen kísérletnél a Fiesta a csomagtartóig roncsolódna, zsugorodna. "
Ez csak a te feltételezésed és nem is igaz.
Azt kéne megérteni, hogy nem a gyűrődési zóna hossza az egyetelen tényező egy töréstesztnél. Hanem pl. az anyagok használata. Nem véletlenül használnak mostanában nagyon nagy szilárdságú, nagyon könnyű és jól gyűrődő (ellenben nem törő) anyagokat. Ez gyönyörűen látszik a videón, hogy a cadillac alváza U alkaba hajlott ahelyett, hogy gyűrődött volna ezzel elnyerve az ütközés energiájának egy jó részét.
A "méret nem számít" nyilvánvalóan nem egy helytálló állítás. De az ugyan úgy nem igaz, hogy a nagyobb jobb!
A gyártástechnológia és az anyaghasználat sokkal többet nyom a latba, mint a puszta méret. Ez tény, adatok, mérések és baleseti statisztikák bizonyítják.
https://www.youtube.com/watch?v=Ol9CFqNTClg
Bár ez egy régi Fiesta de a Cadillac kb. még így is 20 évvel idősebb.
"A gyártástechnológia és az anyaghasználat sokkal többet nyom a latba, mint a puszta méret. Ez tény, adatok, mérések és baleseti statisztikák bizonyítják."
Ezt nem vitatom.
De az sem mindegy hogy az energiát fél méternyi vagy 2 méternyi gyűrődési zónának kell elnyelni.
Én csak azt mondom, hogy ez a videó egy fos és részrehajló. Egyáltalán nem biztos, hogy biztonságosabb egy új kisautó mint egy régi batár.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!