Miért van az, hogy egy babetta rosszabbul megy, mint egy SIMSON?
Pedig elvileg ugyanaz a konstrukció nem?:)
Vagy rosszabb minőségű motor van a babettában?
Elvileg igen. Mindkettő 50 köbcentiméter körüli kétütemű, karburátoros, Schnürle-rendszerű, résvezérlésű, léghűtéses motor. A hasonlóságok azonban ennyiben ki is merülnek.
A Babetta karburátora kisebb torokátmérőjű (talán 12-es, szemben a Simson 16-osával), ezért magas fordulaton nem képes olyan jól "etetni" a motort. A vezérlési idők másak, a kompresszióviszonyuk is eltér, a kipufogó is más szerkezetű... A Babetta motorját kisebb teljesítményűre tervezték, mert egy mofának (akkoriban még így hívták az ilyen kategóriájú motorkákat) annyi is elég, azzal nem száguldozik az ember. Arról nem is beszélve, hogy a sofőrök nagy része olyan ember volt, aki bicikliről ült át, hogy ne kelljen tekerni, nekik pedig egy erős, pörgős, hegyes nyomatékgörbéjű kétütemű motor nem lett volna biztonságos. Ez a gyengébb, nyugisabb, szélesebb nyomatékgörbéjű erőforrás pont jó is volt.
Az erőátvitelük pedig egészen más: a röpsúlyos kuplung és az egyetlen (később kettő) sebességfokozat nem nyújthat olyan menetteljesítményeket, mint egy többtárcsás, olajfürdős kuplunggal szerelt, három- vagy négyfokozatú váltós motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!