Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az, hogy egy babetta...

Miért van az, hogy egy babetta rosszabbul megy, mint egy SIMSON?

Figyelt kérdés

Pedig elvileg ugyanaz a konstrukció nem?:)

Vagy rosszabb minőségű motor van a babettában?


2010. máj. 26. 14:01
 1/10 anonim ***** válasza:
a babettának kisebb a teljesítménye.
2010. máj. 26. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim válasza:
ugyan az a konstrukció? láttál már te simson és babetta blokkot közelről?
2010. máj. 26. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Elvileg igen. Mindkettő 50 köbcentiméter körüli kétütemű, karburátoros, Schnürle-rendszerű, résvezérlésű, léghűtéses motor. A hasonlóságok azonban ennyiben ki is merülnek.

A Babetta karburátora kisebb torokátmérőjű (talán 12-es, szemben a Simson 16-osával), ezért magas fordulaton nem képes olyan jól "etetni" a motort. A vezérlési idők másak, a kompresszióviszonyuk is eltér, a kipufogó is más szerkezetű... A Babetta motorját kisebb teljesítményűre tervezték, mert egy mofának (akkoriban még így hívták az ilyen kategóriájú motorkákat) annyi is elég, azzal nem száguldozik az ember. Arról nem is beszélve, hogy a sofőrök nagy része olyan ember volt, aki bicikliről ült át, hogy ne kelljen tekerni, nekik pedig egy erős, pörgős, hegyes nyomatékgörbéjű kétütemű motor nem lett volna biztonságos. Ez a gyengébb, nyugisabb, szélesebb nyomatékgörbéjű erőforrás pont jó is volt.

Az erőátvitelük pedig egészen más: a röpsúlyos kuplung és az egyetlen (később kettő) sebességfokozat nem nyújthat olyan menetteljesítményeket, mint egy többtárcsás, olajfürdős kuplunggal szerelt, három- vagy négyfokozatú váltós motor.

2010. máj. 26. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Nem sok közük van egymáshoz, az előző jól írta
2010. máj. 26. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 omadjoe ***** válasza:
csak felhomályositlak kedves kérdezö, h. a babetta, és a simson nem egy suly csoport! a simo minimum 2 sebességes, max. 4 fokozat(N51s), nagyobb blokkal rendelkezik, teljesen más karbival. a babetta automata röpsulyos váltóval van szerelve. a kihajtáson lévö fogak száma sem egyezik, és a hajtott hátsó keréken lévö fogak száma is más. LE-ben nem tudok nyilatkozni, mert már nem emlékszem, h. melyik mennyi. de nekem volt mindkettö. a '77-es kiadású babettát pont 1 éve ajándékoztam el, egy kedves ismerösömnek, aki régi motorokat gyüjt.
2010. máj. 26. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Nagyon köszönöm mindenkinek kívéve a 2.-nak -_-
2010. máj. 26. 14:18
 7/10 omadjoe ***** válasza:
hm, kicsit megelöztek, de minden válaszadónak igaza van...
2010. máj. 26. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
a babetta gyújtása mivel jobb? mert szokták ajánlani simson tuningoláshoz
2010. máj. 26. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
A Babetta gyújtása teljesen elektronikus, mozgó alkatrész nélküli (nincs megszakítója), ezért magasabb fordulatszámon is képes megfelelő erősségű, pontosan időzített szikrával ellátni a motort.
2010. máj. 26. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 omadjoe ***** válasza:
régi babettákban tranzisztoros gyujtás volt, amiben van mozgó alkatrész, a késöbbiekben leváltoták tirisztorosra, amiben nincs mozgoalkatrész. ugyanigy járt a trabi is. '89-es példányokban már tirisztoros gyujtás volt.
2010. máj. 26. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!