Audi A5 de milyen motor és váltóval?
Én nagyon szeretem a benzineseket, plusz az én igényeimhez inkább passzol a benzines.
Az automata váltótól kissé félek. Itt is van tiptronic és multitronic vagy stronic nem is tudom bele keveredtem, szóval valaki kiokosítana?
Leginkább egy 2 literes benzines ami tetszik, de tudom, hogy a 3 literes dízel elég durca...
Váltókról:
-multitronic - fokozatmentes automataváltó. Nem ajánlott, mert nem túl megbízható, nem elég sportos, illetve csak az elsőkerekes modellekhez kapható. Márpedig Audit quattro hajtással kell venni.
-S tronic: duplakuplungos robotizált váltó, a VW-nél ugyanezt DGS-nek hívják. Ezek már jobb konstrukciók, vállalható.
-a legjobb választás szerintem a Tiptronic, a régebbi A5-ben 6 sebességesek voltak, az újabbakban már 8 sebességes ZF váltók, utóbbival a legjobb választás, ezek a legmegbízhatóbbak, és nagyon szuperül váltanak.
De ha úgy van, hogy kéziváltóst szeretnél, vagy azt találsz, akkor nyilván azzal vedd.
Motorról: én úgy vagyok vele, hogyha az ember vesz egy A5-öst, akkor már egy rendes motorral kell venni. Azaz 3000-essel. A fenntartása nem sokkal drágább, mint a 2.0-nak, de soookkal jobban megy. Régebbiekben létezik még a 3.2 FSI benzines, újabbakban a 3.0 TFSI, turbó benzines. Ha pedig dízel kell, akkor a 3.0 TDI kiváló motor. Bármelyiket is választod a 3 közül, nem fogsz rosszul járni.
2.0TFSI 6-os manuális váltóval
Márka szervizben dolgozok a 3.0TDI-t probáltam multitronicba , nekem nem adta át azt a durca érzést sport modba le padloztam és alig akart indulni . A 2.0TFSI manuálisba alázza a dízel automatát
Ami komoly szörny az a RS5 4.2FSIV8 na az le tépi a fejed akkora erő van benne . Multkor volt nállunk egy , olajat cseréltem benne a tulaj kérdezte hogy ki akarom-e probálni én egyből igent mondtam kimentünk pályára vele , nagyon durva amit művel az a kocsi a quattro hajtásmiatt jol fekszi az utat csak az 500paripa igen csak embert igényel
Ha tényleg márkaszervizben dolgozol, akkor kéne tudd, hogy ugyanaz a 3.0 TDI egy rendes tiptronic váltóval leszakitja a fejed. Ezért is irtam fennebb, hogy a multitronic nem jó.
A 2.0 TFSI 6-os kéziváltóval tényleg jó alternativa amúgy, ha nem kell túl sok lóerő, vagy nem birsz fenntartani egy 3.0-ást. De szerintem nem sokkal drágább egy 3.0-ást fenntartani, csak sokan megijednek tőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!