Miért nem ajánlják használt autó vásárláskor a dieselest?










Mostanában a cdi motorok mennek használtban.
Hozzá ritkán kell valami, de az drága.
Ezért általában nem jellemző hogy cserélnék, csak kihasználják és megpróbálnak szabadulni mielőtt hozzá kéne nyúlni.
vagy épp meggányolják és eladják.
Egy haveromnak pl volt egy öreg merci. Volt vagy 500 ezer benne, és a porlasztócsúcsok 1 millába kerültek volna.
Van egy 30 ezer Ft-os eljárás, amivel kitisztítják, és nem tudják hogy most 3000-et fog elmenni vagy 30-at. Tipikusan ebben az állapotban szokták az ilyeneket eladni.





1 milláért egész motort adnak aranyból, nem porlasztócsúcsot.
Visszatérve: azért mert akiket megkérdeztél elvakult benzinfogyasztók.





Az atlag magyar 10 evnel fiatalabb kocsit nem engedhet meg maganak. A dizelesekbe evente 20.000et beletesznek minimum ami 10 ev utan mar 200.000 km.
De siman elkepzelheto hogy sokan mennek evente 30.000 et is.
Benzinest meg olyan is vesz aki csak hetvegente autozik.





"1 milláért egész motort adnak aranyból, nem porlasztócsúcsot. "
Nem bontott alkatrészekre gondoltam.
Sokra mész a motorral, ha nem működnek a kiszolgáló elemek.
Bosch porlasztócsúcsból csak felújítottat kapsz 200 euró darabja. De inkább több. Az új legalább 400. Szóval lehet túlzás a milla, de 1600 eurót számolj 4 hengerre, vagy 2000-et 5-re.
Nyomásszabályzó szelep 140 euró, magasnyomású pumpát is százasokban mérik.
Egyébként pont ezért van ezekről az autókról rossz vélemény, mert mindenki csak azt cseréli ami épp berosál, és a legócsóbb felújított cuccokat rakja bele, aztán havonta van az autó a műhelyben és mindig 50-100 ezer a mutatvány.





5 évvel ezelőtt vettem használt CR-dízelt. Akkor 7 éves kocsi volt 170.000km-rel. (Hozzáteszem első saját autóm, de nem friss jogsisként vettem. Előtte családtagjaim autóit és céges személyautókat, furgonokat már több mint egy évtizede vezettem.)
Az ég világon semmi motorikus problémám nem volt vele. Most 12 éves, belehajtottam több mint 100.000km-t minden gond nélkül. Most 280.000km van benne és zokszó nélkül teszi a dolgát, hibátlan.
Viszont meg kell nézni mit vesz az ember! Nyilván pár százezerért nem osztogatnak 5 éves dízeleket 80ekm-rel, első tulajtól. Nem sajnáltam az időt, pénzt elvinni egy általam választott független szervizbe állapotfelmérésre. Aminél volt visszatérő hibakód, nehezen indult, eleve bemelegített motorral vártak, világított a hibalámpa, azt úgy otthagytam, hogy csak na. Volt olyan is, ahol a műszeregységen szigszalaggal volt leragasztva a hibalámpa. Mikor szóvá tettem, az volt a válasz, hogy "jaj az csak azért van mert cserélni kell egy pár ezer forintos szenzort, de amúgy egy nagyon jó hibátlan kocsi". Jó, akkor cseréld ki és utána beszélhetünk róla. "Ja, azt nem, azt cserélje vétel után az új tulaj!"
Ilyeneket hagyni kell a "Pinkába"...
Lehet jó dízelt is kifogni, csak meg kell nézni. Ez ilyen jobb félni mint megijedni beidegződés, hogy a dízel mind sz@r és nem szabad megvenni. Ha van egy rémtörténet és 100-ból van egy rossz, akkor mindegyikre rámondják és mint egy önigazolásként hízik a májuk az érintetteknek, hogy nem baj, hogy öreg, lusta és sokat zabáló benzinest vettek, de legalább nem kell injektort cserélni sok pénzért mint "minden"(!!!) használt dízelben.
Viszont városba nagyon nem ajánlom. Még egy régebbi részecskeszűrő nélkülit se, mert városi rövidtávoknál még egy jó dízelnek is nagyon hamar vége lehet. Ezért ha teheted, maradj inkább benzinesnél városi használatra!





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!