Az E46 benzinmotorjai nagyátlagban milyenek, ha gondozott blokkról beszélünk?
Mi az a gondozott blokk?
Ki van fényesitve ?
Alapesetben megfelelő kézben nagyon megbízható motorok ezek, a világból is kimennek, de ehhez az is kell hogy ne valami racsinges hülyegyerektől vedd, aki évekig úgy használta hogy hidegen tiltásig forgatta 60ezer km-t ment motorolajjal.
Vannak kényes dolgai, mint a vákumrendszer szivárgása, és az olajszivárgás, de ezek normális karbantartással kiküszöbölhetőek(Értsd: Ki lettek cserélve mostanság a tömítések olyan helyeken mint például az olajteknő, hengerfej, szelepfedél, szervó olaj tartály tömítése)
De a legnagyobb érzékenysége a hűtőközeg, mindenképp érdemes kicserélni a kiegyenlítő tartályt a gumicsövekkel együtt, ami úgy 20-30 ezer forint normális minőségben, de legalább biztos lehetsz benne hogy nem fog kirepedni út közben, és nem fogsz út szélén ragadni, vagy rosszabb esetben a motort is megfőzni.
AZ E46-nál voltak szelepszárszimering problémák is, túl hamar öregedtek és kikeményedtek.
Ha időben megkapott minden szervizt a motor, akkor ezek még jó motoroknak számítanak.
Emellett érdemes rögtön gyújtógyertyákat cserélni, ami 2500-3000 ft/darabos tétel, mert ha ezt elmulasztod, akkor ha már az életük végén járnak, akkor hajlamosak kinyírni a gyújtótrafókat is, ami viszont 10ezer már ft/darabos tétel.
A hűtőközeg a legfontosabb, de érdemes mindegyiket minél hamarabb megcsinálni, nem egy 1.0-s Suzuki, kell rá költeni, de ha eleinte rendbe rakod ezeket amiket leírtam, akkor utána már ezek fixen jók lesznek még sok évig, lesz egy megbízható üzemképes kocsid, de ha nem teszed meg, akkor lehet egy életre megutálod amikor minden második héten szerelőhöz kell vinni, mert mindig máshol elkezdi engedni az olajat.
Én azt tanácsolom neked, hogy csak akkor vágj bele egy ilyen kocsi vásárlásába, ha van egy megbízható jó szerelőd aki ért is hozzá, és nem kér borsos felárat a munkáért csak azért mert BMW...
Vagy akkor, ha van affinitásod és hajlamod, lehetőséged hozzá hogy te magad szerelj sok dolgot, de ha olyan vagy aki csak barmolni tud, nincs hozzá meg a türelme/hajlama, és egy olajcserét is szerelővel végeztetsz, akkor jobb ha menekülsz, mert hiába remek autók ezek, meg fogod utálni a horror szervízdíjakat, és a sok ideig nélkülözött autót...
Én kíváncsiságból rákérdeztem 1-2 helyen, konkrétan motorolajcserére szűrővel, olajteknő tömítéssel várhatóan 60 ezer jómagyar forintot mondtak, csak azért mert BMW...
Semmi extra nehézség nincs benne, nem kell a váltót sem kivenni a helyéről hogy ennyibe kerüljön, de ugye az emléma...
Köszöntem szépen nem éltem a lehetőséggel, mert itthon megoldom magam tökéletesen 15.000 ft-ból szűrővel, tömítéssel, minőségi olajjal, és még az olajteknőt is kitakarítom ha már ott tartok...
Nagyon ritka a gondozott autó ezekből. Nem csak a blokkra kell gondolni hanem az autó általános műszaki állapotára. Sok olcsó dágványt hoztak Magyarországra használtan a tőlük szabadulni akaró németektől. Ezeket is jellemzően már a többedik német tulajtól vették meg akik már nem annyira gondozták. Helyedben óvakodnék tőlük. Hacsak nem találsz egy olyan csoda példányt aminél minden igazolható és lekérdezhető és rendes szervizbe hordták. Többségében csak vakon kellene hinned az eladók dícsérgetéseinek és hogy a legendáknak hogy milyen csoda autót hozott ő anno Németországból. Nem beszélve azokról akik még mindig eladásra hozzák ezeket nagyobb haszon reményében és jól becsapnak és lehúznak vele. Ennél még az is jobb lehet ha veszel Magyarországon egy volt céges autót amiről még a szerviz számlákat is eltették. Szóval nagyon ritka és lehet hogy több szerencséd lenne ha vennél egy kaparós sorsjegyet mint hogy kifogj egy olyat amivel nem lesz gondod - pl a Skodák nagyon sokat bírnak.
De ha tényleg gondozott és igazoltan és minden stimmel és megkímélt és stb. akkor nem lesz gondod bármilyen motor legyen benne. Az E90-ek között vannak inkább problémásak.
A #7-hez: ha tényleg E46-ot akarsz és szép-jó állapotú E46-ot akarsz akkor szétnézel a mobilen, kimész valamelyik haveroddal és behozod magadnak. Itthonra javarészt tényleg az olcsó bontószökevények (vagy legalábbis azok amik olcsók de még jónak néznek ki) jönnek amin még lehet keresni. A tényleg jó állapotú frankó E46 kint sem 1000 euroért megy, a drágább autókat általában csak azok hozzák be akik márkaspecifikusak, vagy van egy bejáratott ügyfélkör mert amúgy nehéz őket eladni és csak áll benne a pénz.
Egy jó állapotú, jól felszerelt 6 hengeres benzinesért simán elkérik kint is a 6-7-8000 eurot ( a cabrioért meg 10000 felett), itthon meg már 4000 euroért is tudsz venni E46-ot névre írva. :D
Ahogy a többiek mondják, tényleg Németországból érdemes behozni, mert itthon jellemzően amit 1 millióért árulnak, azt Németben 900 euroért vették, nem egy olyat láttam hogy Mobilén 950 euroért volt fent, aztán "véletlen" felbukkant a Használtautón is ugyan az a kocsi, de már 1 millió ft+regadó áron.
Jó drága lehetett az út...:)
Annál kevés rosszabb üzlet van, ha megveszi az ember a kint 300 ezerért árult behozott autót itthon 1 millió + regadóért, ennyi erővel már inkább kint vegyen az ember egy ilyet 300 ezer Ft-ért, és abból a maradék 700 ezerből eléggé ki lehet már pofozni.
De továbbra is a legjobb és legajánlottabb megoldás az, ha kimész és egy drágább, jó állapotú tiszta előéletű autót veszel, de azért ott is vigyázni kell, mert még a drágák között is akad rom.
John_McLane-nek nagyon igaza van és azok amiket érdemes megvenni (nem pénznyelő roncsok) azok kint is belekerülnek átlag 5000 euróba ezekből. Amit kint meg tudsz venni 1000 euróért az olyan mint amikor megveszed a cigánytól a vak lovat.
Elmegy egy ember lovat venni a vásárba. A lókupec rákiabál hogy van nála egy szép ló harmad áron. Odamegy az ember és már fizetne amikor gyerekek a közelben eldobnak egy petárdát és a durranástól megijedt ló nekiszalad a falnak és megdöglik. Az ember mondja a lókupecnek hogy de hát ez a ló vak! Hát ezért volt olcsó! Mire a lókupec azt mondja hogy há nem volt vak az főnök hanem csak bátor!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!