Vw Golf IV benzinmotorjai közül melyik a legmegbízhatóbb konstrukció?
A kérdés nem a teljesítményre vonatkozik, hanem magára a motor milyenségére.
Golf IV-es vásárlásán gondolkodom, és mivel évi 6-7 ezer km-t mennék csak nagyjából, ezért benzinesek jöhetnek szóba. De nem tudok dönteni az 1.4 és az 1.6 között. Olvastam már sok véleményt, az 1.4-ről sokan azt mondják, kevés bele. Volt tapasztalatom hosszabb úton egy ugyanilyen motorral szerelt Octavia-val, ott nem éreztem, hogy kevés lenne, pedig az nehezebb autó.
Az 1.6-osról pedig elég sokat olvasni össze vissza. Valaki szerint kiforrott motor, valaki meg rossz, meghibásodásra hajlamos motornak tartja.
Szóval 1.4 vagy 1.6 a megbízhatóbb motor?
Újító forma és műszakilag is az, de (ki)kerülendő típus. A volt első autós németotszági volta nem elég, a sok menőzö itthoni srác miatt is. A kortárs Polokkal elentétben ez pont nem jó műszakitéren.
Octáviával jobban járnál, ha nem volt céges.
Amúgy az 1.4 ami jól bírja a strapát.
Amúgy az 1.4 egy ismerősöm napi szinten autópályázott cégképviselőként. Ő szidta az 1.6-ost, hogy ott még a motorral is baj van, pedig azt is álták volna neki és azzal az üzemanyagott. Amúgy végül visszaváltott egy megkimélt II-es Golfra.
Az 1.4 egy hurkatoltobe is kevés nem hogy a golfba!Semmi ereje nincs gyakorlatilag utni-vágni kell hogy haladjal vele cserébe meg még zabál is!
Az 1.6 8V egy őskovulet cserébe nem túl nyűgös viszont ez is fogyaszt rendesen,meg azért sok erore ettől se számíts!
A 16 szelepes lepkefingnyit erősebb papíron de ebből semmit nem fogsz eszre venni.
Amúgy ha ennyire golf kell nem is kérdés hogy 1.8T-vel vennem!Az egy legenda még ha el is szállt már felette az idő!Természetesen csakis leinformalhato normálisan karbantartott peldanyrol beszélünk,nem a nímetbű' nepper által bizniszre behozott km tekert szilikonnal agyig fujt roncsokrol
Az 1.6 16 szelepes (105 lóerő), és a közvetlen befecskendezéses 1.6 FSI (110 lóerő) motorokon kívül mindegyik motor ajánlott. Ezekkel is annyi gond van, hogy komplikáltabb és kényesebb szerkezetek, FSI-hez drága az alkatrész is amellett, hogy ritka.
1.4 75 lóerős van nekem, és szerintem nem jogos az, hogy nagyon gyenge vele az autó. 130-at simán tartja autópályán, városban is tudok vele dinamikusan haladni, rövid a váltó.
Az viszont 100%, hogy az 1.6 8 szelepes (101 lóerős) megbízhatóbb! Az 1.4-es motornak a szelepekkel gyűlik meg a baja, legtöbbnek dízeles, csörgő hangja van, a hidrotőkék elfáradtak az évek során. Ha cseréled a hidrotőkéket az 40-50.000 Ft munkadíjjal (mert ugye 16 db kell). Különösen az AHW motorkódost kerüld 1.4-ek közül.
Jó motor még a 2.0 (116 lóerős), korábbi 2.3 (150 lóerős) ami a benzineseket illeti. Dízelből meg vagy 1.9 SDI (68 lóerős), vagy 1.9 TDI (90 lóerős). A 110 lóerős TDI a változó geometriás turbó miatt kényesebb, de ezt leszámítva megbízható az is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!