Vezetéstechnikai kérdés, motorfék, kettesbe is vissza?
Üdv mindenkinek!
Most tanulok vezetni, és a váltással kapcsolatban akarok kérdezni tőletek valamit, az oktatómtól még sosem kérdeztem rá. Tehát a váltás, minden tökéletesen megy, a motorfékkel való fékezéssel kapcsolatban nem teljesen világos nekem valami. Tehát mindenhol hallani, hogy motorfékezzünk, és akkor a pillanatnyi fogyasztás is nulla, ezen kívül kíméli a fékeket is picit, szóval tök jó, és rá is éreztem, őszintén szólva ez az egyik legjobb dolog, amit a vezetésben szeretek.
És a kérdésem pedig az, hogy mondjuk lassulok 50-ről, mert piros a lámpa. Az autó 4-esben van. Szép átlagos fékezéssel lassítok, közbe visszaváltok 3-asba. 30 kmph-nál viszont már fulladozik az autó, és ilyenkor szerintem két eset lenne:
-visszaváltok mégegyet (kettesig), és akk még vagy 15-ig motorfékez
-kirakom üresbe (vagy kuplung be)
Tehát kérdésem, érdemes-e még kettesig visszaváltani? Vagy 30-tól ki üresbe és kész? Vagy eleve hármasba se tegyem vissza? Őszintén szólva nekem az tetszik a legjobban, ha mondjuk vissza 3, majd 30-nál vissza 2-esbe, és akk vagy 15-ig motorfék is segít. Csak nem tudom, hogy az autónak mi lenne a legjobb. :D Ismétlem, tanuló vagyok, és most is azt kutatom, hogy mi lenne a leghelyesebb vezetéstechnika, kérlek ne csesszetek le, ha hülyeséget kérdezek.
Köszönöm a segítő válaszokat, üdv. :)
Nekem azt tanították hogy üresbe álló autót teszünk.Persze láttam már olyat aki nem álló autót üresbe rak,de szerintem nemhiába tanították így.
Szóval szerintem kettes majd üres.Én így csinálom.
Szia
hivatalosan úgy biztonságos ha már fulladozik a motor akkor kuplung be fék és ha megálltál akkor üres. Üresbe nem gurulhatsz oda a lámpához mert balesetveszélyes.
Ezt tanítják ezt várják el. Amúgy szerintem csak 20 nál fulladozik és onnan könnyen megállsz pillanatok alatt.
Amúgymeg ha már megvan a jogsid akkor tedd vissza még kettesbe de ne akkor válts vissza ha már fulladozik hanem kicsit nagyopbb fordulatnál hogy tényleg fékezzen. ha nem használod ki a fékező rejét akkor nem is tölt és nem is kíméled a féket csak feleslegesen koptatod a váltót.
Köszönöm a segítő válaszokat, sokat segítettetek.
Üdv. :)
Én sohasem váltottam vissza motorfék kedvéért, csak akkor, ha már nagyon kell a fékerő (pl. lejtőn).
Ha piroshoz állsz meg, lassulj 50-ről 4-esben, amíg nem kezd fulladozni, akkor a kuplungot nyomd ki és fékezz, majd rakd ki üresbe, amikor megálltál. Ha nem lassulsz eléggé, fékezz lassulás közben (kuplung nélkül), de azért ne fullszd le a motort.
Szerintem teljesen fölösleges a váltóval vacakolni. Nem követleik meg, és nem is elegáns.
Hát aki üresbe gurul a lámpáig az nagy spíler lehet.
Ha üresben gurulsz többet fogyaszt az autód mintha motorfékeznél.
Engem még úgy tanított az oktatom h megyünk pl 5-ösben van egy kanyar és nem visszapakoljuk szépen 3-ig hanem kuplunk kinyom gurulás a kanyarig majd berak 3-asba. Mikor meg mertem szólalni lebaszott, hogy majd a saját autómmal úgy vezetek ahogy akarok!
Az egész család úgy vezet, hogy visszavált lámpánál, kanyarnál, mindenhol. Apám 15 évig versenyzett, tudja hogy kell, + nem széria autóm van és jó hallgatni h visszaváltásnál szépen visszadurrog meg minden :D
Az sem elhanyagolható, hogy sokkal biztonságosabb mint üresben gurulni. Ki hallott már ilyet, hogy gurulunk a lámpáig? 4-esben kinyomott kuplungal 0 motorhanggal és motorfékkel. Zzeniális sofőrök vannak manapság
Hát azt szám adatilag nem fogod tudni kiszámolni, hogy mennyivel fogyaszt többet az autód.
Köztudott, hogy üresben gurulva az alapjárati üzemanyag mennyiség mindenképpen bekerül a motorba.
A motorfék viszont teljesen elveszi az üzemanyagot a motortól és teljes motorfékkel gurul az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!