A turbó benzines autót is alapjáraton járatni kell egy
hosszú út után úgy mint a dízelt?
Figyelt kérdés
2017. aug. 24. 08:12
1/9 anonim válasza:
Én azt mondom, minden autót érdemes leállítás előtt kicsit járatni, ezzel kárt nem teszel benne, de a turbósoknál ez kötelező. Ha hűtővized például felmegy nagyon, akkor is alapjáraton kell menetni a motort, illetve hagyni kell hoghy a ventilátor is közbeavatkozzon, valamint még annyit tudsz rajta segíteni, hogy bekapcsolod a fűtést maximális ventilátor fokozatra, ilyenkor a motortól elvonja a hőt az utastérbe távozva.
Én egyébként inkább takarékosan, mintsem dinamikusan vezetek, így külön nem szoktam hűteni a turbót, mert mire az utcakapu kinyílik és beszöttyögök a garázsba eltelik másfél-két perc, ami alatt szerintem eleget hül a turbó.
2017. aug. 24. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Én inkább dinamikusabban megyek persze ez nem jelenti azt hogy széthajtom a dízelt... Városban, országúton, autópályán egyaránt használva van és soha nem állítom le azonnal sőt a klímát is mindig kikapcsolom leállítás előtt jóval. Szóval a benzinesnek sem ártasz vele ha ezt a lépést megteszed
Autópályán ritkán ha el kell mennem a mosdóba és előtte 140-150-es sebességgel haladtam akkor az utasomat meg szoktam kérni hogy 1-2 perc után állítsa le a motort ha már annyira kell hogy nem bírom visszatartani :-D
2017. aug. 24. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Sőt! A benzinest kell csak igazán járatni leállítás előtt. A dízel nem melegíti meg annyira a turbót.
2017. aug. 24. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
A turbó benzinest kell nem a dieselt. :) A benzinesnel a pillangó elzárja a levegő útját így nem hűl a csiga mellette még sokkal magasabb az egesho tehát melegebb is. Egy Diesel egy kis motorfekes lassitaskor lehuti magát a benyas nem.
2017. aug. 24. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Nekem start-stop-os turbó benzines autóm van, és mindig úgy szoktam leállítani, hogy megvárom, amikor magától léállítja a motort, és utána fordítom el és veszem ki a kulcsot.
Az esetek 99%-ában azonnal leáll a motor, hosszabb úton autópálya parkolóba kiállva tényleg volt olyan, hogy 1-2 perc alapjárat után állította le a motort.
Azért a legtöbbször az autópályáról lejövetel után pár percet még autózik az ember városi tempóval amíg odaér ahová megy, ez alatt vissza tud hűlni a motor.
2017. aug. 25. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
hmm,a start-stop rendszer figyeli vajon a turbó hőmérsékletét vagy mi alapján vár 1-2 percet ha meghajtod a kocsit...? Pont azon gondolkodtam a napokban,hogy turbós kocsinál mekkora sz*r lehet már a start-stop hiszen leállítja mindig,akkor is ha nem lenne szabad...A mondataidból leszűrve akkor ez így nem teljesen így van.
2017. aug. 28. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Ezer dolgot figyel. Meg már vannak elektromos szivattyús olaj és vízhűtésű turbók is, ahol tök mindegy mikor állítod le.
2017. aug. 30. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
ja,az jó dolog. Kicsit macerás mindig járatni megállítás után,én eléggé figyelek rá,de sokkal kényelmesebb lenne csak leállítani megérkezés után.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!