Lehet 2. 0-ás BMW-ből 2.3-ast csinálni motor csere nélkül?
Igényesen gondoltam, nem csak úgy összemonyákolni.
Mintha valahol úgy hallottam hogy átlehet variálni 2.0-ásból 2.3-asra egy pár alkatrész áthelyezésével, főtengely pl.
Igaz ez? Lehetséges lenne?
Ja, igy par alkatreszt atteszel innen oda, onnan ide, a drotokat is picit megkutyulod (persze a sorrendre vigyazol), azt' mindjart 2.5-os lesz. Vagy 3.0-s, attol fugg.
Arra azert kiba kivancsi lennek, hogy te hogy az uristenbe' kaptal jogositvanyt, hogy ennyire halvanylila segedfogalmad sincs az auto motorjanak mukodeserol, kialakitasarol...
:D :D
Szerintem simán lehet, mert ha kicseréled a főtengelyt, akkor az autó annyira büszke lesz magára, hogy hízni fognak a (mája helyett) a hengerei és így nagyobb lesz a lökettérfogatuk. Azért a helyedben elvégezném azt a 8 általánost, nem tanítanak hülyeségeket ott sem!
Igen...benzinesbol lehet dízelt meg fordítva.....
Meg az is lehet vagyis inkább az biztos hogy te nem vagy normális!
Ahhoz, hogy a lökettérfogat nőjön, vagy a furatot, vagy a löketet kell növelned. Vagy mindkettőt, ha elég ügyes vagy.
A furatot könnyebb növelni: felfúratod a motort, keresel hozzá dugattyút (az ügyesek előre eltervezik, meddig fúrható, ahhoz szereznek be dugattyút és a dugattyúhoz illesztve fúratják), összeszereled és örülsz, mert a motorblokk ugyanaz maradt, de a lökettérfogat megnőtt. Hogy van-e olyan edzett falvastagsága a hüvelyeknek, ami megenged ilyen mértékű felfúrást, azt nem tudom, mert én csak egy kommenthuszár vagyok, nem holmi nagytudású internetdiplomás fotelmérnök.
A másik megoldás a lökethossz növelése, ez már bonyolultabb. Kell hozzá egy olyan főtengely, aminek a főbb méretei (például csapágyak száma, mérete és elhelyezkedése, forgattyúcsapok távolsága egymástól) megegyeznek az eredetivel, de a lökethossza nagyobb. Sokszor ezt nem könnyű beszerezni. Ám ha megvan, jön a következő gond: beszereled, ráépíted a gyári hajtókart és dugattyút, aztán a dugattyú örömében jó sok mm-rel (a lökethosszak különbségének felével) feljebb fog járni, adott esetben belever a hengerfejbe is. Ilyenkor jön a másik nagy sztori: keresni kell olyan hajtókart, ami rámegy a főtengelyre, felszerelhető rá a dugattyú és épp annyival rövidebb, amennyivel kell.
Ha ez megvan, összeszereled és nagyon örülsz a zsugormotorodnak. Persze a gyújtást és keverékképzést mindkét esetben (felfúrás és zsugorépítés) át kell hangolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!