Vezérlés cserénél miért szokták fél-1 óráig járatni a kocsit utána?
Van, ahol szokták, van, ahol nem. Az tény, hogy a személygépkocsik nagy részén használt vezérműláncos és vezérműszíjas hajtás az üzemeltetés első pár órájában képes jelentősen megnyúlni (főleg a magyar vásárlók által erősen preferált "teszkógazdaságos" szettek, különösen akkor, ha Okos Jóska a vezérműszíj hátáról hajtott vízszivattyút nem cseréli, mert ő jobban tudja, mint a mérnök), ezért célszerű 1-2 órán át járatni a motort, hogy minden "elhelyezkedjen" és utána újra beállítani a szíj vagy lánc feszességét, ha egyáltalán lehet. Ha automata a feszesség beállítása, akkor okafogyott a dolog.
De az tény, hogy láncos vagy szíjas hajtás esetén az első pár óra teljes teljesítményű hajtás majdnem annyi nyúlást produkál, mint utána mondjuk 1 év "normális" használat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!