Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy működnek ezek a dolgok?

Hogy működnek ezek a dolgok?

Figyelt kérdés

Tanulóvezető vagyok,és szinte mindent megbeszéltünk a tanulóautóval kapcsolatban az oktatómmal,hogy váltunk sík terepen,mennyit számít emelkedő,stb.

Engem érdekel a dolog,és soha nem szerettem,ha bármibe is azt mondják,hogy így van,fogadd el.

Szóval bármiféle egyszerű,hétköznapi nyelven íródott cikket szívesem fogadnék tőletek,illetve annak is nagyon örülnék,ha valaki saját magam próbálna meg leegyszerűsítve elmondani 1-2 dolgot.

Érdekelne az autó teljesítményéről minden. Mit kell tudni a motoroktól? Mitől gyenge? Mitől erős? Miért is van igazából a fordulatszámmérő? Mit csinál? Én a vezetés alatt hogyan tudom használni? Mi az a nyomaték?


Az kimaradt,hogy benzinest fogok vezetni,szóval főként az arra vonatkozó infóknak venném hasznát.


Köszi mindenkinek előre is! :)


2017. aug. 18. 08:43
 1/4 István1973zsir ***** válasza:

Hát vegyél egy könyvet inkább a belsőégésű motorok működéséről.

De nagyon röviden és egyszerűn. Az autó teljesítménye az, amit a benzin levegő keverék elégetése során felszabadult energiából lead, kilowattban vagy lóerőben számolva. Minél több keveréket éget el, annál nagyobb lesz a teljesítménye. A beszívott keverék mennyiségét a motor mérete határozza meg, azaz ettől függ a teljesítmény, nagy motor = nagy teljesítmény nagyon egyszerűen fogalmazva. A fordulatszám a motor főtengelyének a forgásáról ad tájékoztatást, 1500as fordulat azt jelenti, hogy 1 perc alatt a főtengely 1500 teljes fordulatot tesz meg. Egy egyhengeres 4 ütemű motornál ezt az jelenti, hogy 1500-as fordulatnál kb 350 munkaütem van. A fordulatszámot te úgy tudod használni a vezetés közben, hogy megpróbálod a fordulatszámot az optimális tartományban tartani, ez sima benzinmotor esetében 1200 - 4500 F/perc. Ez alatt rángatni fog az autó vagy lefullad, e felett pedig feleslegesen pörgeted és csak a fogyasztás nő. A nyomaték a motor másik jellemzője a teljesítmény mellett, jellemzően a teljes fordulatszámtartományban rendelkezésre áll, ez fogja meghatározni, hogy milyen gyorsulást érzel az autóban, mennyit kell váltogatni. Pl egy kis turbós benzinest állandóan magas fordulaton kell pörgetni, hogy menjen, míg egy nagyobb, nyomatékosabb motornál nem kell annyit váltogatni, hanem húz mint a mozdony, akár nagyobb terhelés mellett is. Egy nagy nyomatékú, erős motor nem lassul vissza pl emelkedőn. Remélem ez a válasz segített, de inkább olvass utána mert ez egy nagyon szerteágazó téma.

2017. aug. 18. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 crudy ***** válasza:
István elottem leirta a lenyeget. Ha ennyire erdekel akkor olvass el egy konyvet. Szerencsere rengeteg konyv kozul tudsz valogatni. Vagy wikipedia, internetes cikkek.
2017. aug. 18. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

de ha nem akarsz olvasni, ajanlom a jutubot, rengeteg video van ami elmagyarazza hogyan mukodik a motor, a valto, stb.


pl: https://www.youtube.com/watch?v=jquGj8UHFig


ez is marha jo, igaz haboru elotti darad :DD

https://www.youtube.com/watch?v=kIrCgz7ux38

2017. aug. 19. 01:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
..daraB
2017. aug. 19. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!