Mitől lehet ennyi hibája egy autónak?
Az igaz h már 17-dik éves, de állandóan költeni kellett rá.
Elvileg 176000km van szervízkönyv is.
skoda fabia 1397ccm 68LE
Hibalista:
Hengerfejes
Akku
Fékek (csövek benne minden szr)
szervószivattyú gond
Hátsó ajtó teleszkópok
Lengéscsillapító
gumik
Vízpumpa
Trafó 2x
Lambdaszonda
Egyelőre ennyi
Egy ilyen kiskategórás, alapvetően egyszerű és megbízható autó mint amilyen a Fabia, vagy a SWift, Ignis, havi átlagban kb. 10-15000 Forintot kér az üzemanyagköltségen és a befizetendőkön felül. Függ a felszereltségtől (klíma, villanyablak, szervó, stb), és attól hogy a tulajdonos ingerküszöbe milyen gumibarázdamélységnél és fékbetétvastagságnál szánja rá magát a cserére. Ezt vagy folyamatosan, apránként kell rákölteni, vagy ha valamelyik tulajdonos elhanyagolta, akkor a következőnek kell egyben.
Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég ha az ember minőségi vagy prémium gumiabroncsot használ, fékbetétből kupluingszettből nem a legolcsóbbat veszi. Féltengelyből, gömbfejből, egyéb futóműalkatrészből sem (a magyar utak eszik a futóművet). Ha klímás, egy klímahűtő 40-50 ezer Ft, egy kompresszor még több.
Szóval a te listád a2x trafó, lamdaszonda és hengerfej kivételével egy teljesen átlagos lista.
Sok négykarikás, háromágú csillagos, vagy krómpinás kocsi gazdája nagyon hálás lenne, ha a 17 éves korában a kocsijának csak ekkora listája lenne.
Ugyanilyen autóm van és szerelő vagyok. Trafó és lambdaszonda kivételével nekem is mind meg volt a listádból. +hűtő, kormányszög jeladó, szinte minden elektromos kapcsoló (féklámpa, tolatólámp, elekt. ablak kapcsolói), vezérműlánc, szíj és görgői, lengőkar hátsószílentek.
Hogy új gumit kell venni azt nem említeném hibának, azt sem hogy elkopik a fék.
De még így is olcsón fenntartható autónak tartom mert az alkatrész olcsó hozzá.
Hengerfej szinte mindegyikről lekerül 200E km környékén és akkor rendesen meg kell csinálni. Síkolás, hidrotőkék tisztítása, hengerperselyek alatti réz tömítőgyűrűk cseréje fontos, ha ez normálisan megvan akkor nem kell újra levenni.
A kormanyszervo is normalis? Vagy ahogy irta valaki, azert lehet mert az is el lett hanyagolva?
Am hengerfejes mar 160000 elott hengerfejes volt.
Oke a gumit ne szamoljuk, de ha mar mindent leirtam azert irtam azt isboda.
Gondolom az olajfolyas is normalis egy ilyen koru autonal. Csepeg az olaj, par vevot ez riasztott el semmi mas.
Hibanak mondanam meg azt h alapjaraton a motor ingadozik.
mennyibe kerul mindezek javitasa?
nem tobb mint maga az auto erteke?
14
Vannak típushibák pl elektromos szervó. Pumpa, elektronika, jeladó, ez drága, 100ezer felett.
Olajfolyás sem normális, elviszed szerelőhöz aki megtalálja hol folyik és kijavítja, ennyi. Általában főtengely első szimering vagy kartertömítés.
Alapjárat ingadozásnál komolyabb dolog lesz mint gyertya.
De a te autód egy elhanyagolt kocsi benyomását kelti aminek azért van ennyi baja mert évek óta nem volt javíttatva és most egyszerre már sok összejött.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!