Mit jelent az autóknál a CO2 (széndioxid) érték? Mik az erre vonatkozó határértékek, hol van szabályozva?
Azt nem értem, hogy "AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 715/2007/EK RENDELETE"-ben, ami megállapítja pl. az euro 6-os károsanyag kibocsátási határértékeket, a táblázatban nem szerepel CO2 paraméter.
Szerepel benne CO, THC, NMHC, NOx, THC+NOx, és PM. Persze ezeket sem tudom, pontosan mik és hogyan értendő, de a CO2 értéket, amit a gyártók általában megadnak az új autók prospektusában (pl. 140g/km), nincs feltüntetve. Akkor most én nem értem, vagy hiányzik még valami a megértéshez?
azért nincs mert a tökéletes égéshor co2 keletkezik.
gyakorlatilag a fogyasztás adja meg ezt az értéket, és az üzemanyag fajtája befolyásolja..
1 liter autogáz a legkevesebbet,
utána a benzin jön, majd 1 liter gázolaj fogja a legtöbb co2-t kipufogni.
Amit a szabvány mér az az ártalmas gázok, ezeket kell szabályozni.
ja akkor mar konkret leszek:
1 liter diesel 2640 gramm
1 liter benzin 2392 gramm
1 liter autógáz 1655 gramm
Ez ennyi, mindig, hiszen az uzemanyagban mennyi karbon van, ahhoz kell 2x annyi oxigén oszt kész a co2.
Brrrr
Akkor ha jól értem:
Ha van egy euro 6-os diesel autóm, ami nyilván teljesíti az euro 6 paramétereket (de persze pontosan nem tudjuk mennyi a CO, THC, NMHC, NOx, THC+NOx, és PM kibocsátása) és ennek van egy 7 literes átlagfogyasztása a műszerfal szerint, akkor annak a CO2 kibocsátása az alábbi: ?
2640g/liter alapján és ebből 7 liter 100km-es fogyasztásnál
CO2 kibocsátás = 2640(g) x 7(l) / 100(km) = 184,8 (g/km)
De akkor végül is a CO2 kibocsátás nem "euro" mérőszám, csak egy következménye a sok változónak. De akkor mi értelme ezt prospektusban reklámozni, hiszen úgysem igaz, ha kicsit jobban nyomom a pedált:)
igen jól érted.
sőt fokozom, egy 26 kw os akksis autó a hatásfok miatt olyan 30kw/h áramot vesz fel.
ezzel tapasztalat, 100km-t lehet elmenni, néha kicsit több néha kicsit kevesebb de kb ennyi.
1 kwh 375 gramm figyelembe véve a magyar erőműveketc, így kb 112 gramm / km, előnye hogy nem a városodban hanem más városban pufog kifele :)
Innen ki lehet számolni mondjuk hogy egy hibris toyota prius ami 5 litert eszik 7 gramm / km-el pufog ki többet mint egy villanyautó :)
Köszí a válaszokat. Kezd letisztulni a kép.
Már csak azt lenne jó tudni, az összehasonlításhoz, hogy mennyi co2 keletkezik 1 liter fosszilis üzemanyag előállítása és az autómig történő betankolásáig? Mert nemsokára a co2 norma 95g/km alá csökken, ami a villanyautóval már azonos nagyságrend, de ehhez is hozzá kellene adni az előállítást :)
ohh ennyire mélyen senki nem megy bele..
akkor azt is lehetne nézni, hogy pl a fosszilis erőművek tüzelőanyagának az előállításához mennyi co2 keletkezik.
De ennyire azért nem megyünk a mélységekbe mert akkor elővehetjük az 5-6 tonna co2-t mire a villanyautóba az akksi előállítódik :)
tulképpen ezért is vagyok úgy azzal, hogy a 8 litert fogyasztó benzines autóm nem is olyan brutálisan környezetszennyező, mert nagyon nincs alternatíva..
19:37 Valójában nagyon is brutálisan környezetszennyező, mert a villanyautók szennyével szemben ezt közvetlen közelről be is lélegzed. A zajszennyezésről nem is beszélve. A nagyvárosi élet éveket vesz el az ember várhetó élettartamából, részben pont ezek miatt. A villanyautó ilyen szempontból határozott előrelépés.
Persze amíg a magyar autópark átlagéletkora 14 év, addig nem lehet elvárni, hogy a közeljövőben elterjedjenek idehaza a villanyautók. Viszont ugyanezért el is lehet felejteni, hogy a hazai autók többsége bármilyen eurós szennyezési normának megfelelne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!