Egy Lada samara 1.3 as karburátor ki tud szolgálni egy 1.7es motort?
fúvókákat biztos cserélni kell, de nem lesz egyszerű összehangolni, a környékeden meg fognak őrülni az biztos.
Anno mi egy zsiga karburátort tettünk egy 2.8-as 6 hengeres mercire.
Ki,de kompromisszumokkal.A megfelelő levegő,benzin keverék mennyiségből többet igényel a nagyobb motor.A vákumos kettes torok nyitást át kell alakítani mechanikus nyitásra az egyes torokkal egyszerre,vagy kicsit késleltetve.(ez utóbbi a régi 1,2-1,3 Lada karbik módjára)
Az úszóházban a régi dűzniket a 140-esről nagyobbra cserélni.
A féklevegő fúvókákat pedig kisebbre(kb 160-as környékire)
Mi az ami neked kell?Menjen,vagy kis fogyasztás?
Kell egy olyan műhely is ,ahol a karbit utó hangolni lehet,mert ez is kell.Pl: Ahol a káros anyag kibocsájtásokat mérik.A karbi mire optimálisan működni fog az adott motoron,lehet,hogy hússzor szét kell bontani,ha nem többször.
A legnagyobb teljesítmény optimális működéssel Lambda 0,85-0,90 közt ideális.Ez alatt már csak zabál és csökken a teljesítmény.Ez értéknél még a katalizátor nem károsodik,mert nincs plusz üzemanyag ami benne ég el.A Lambda 1,00 a jó érték a károsanyag kibocsájtás és még optimális teljesítmény mellett.Ezt mérik a műszaki vizsgán. A leg alacsonyabb fogyasztás Lambda 1,05-1,1 közt,de ez fölött már megint többet fogyaszt az elszegényített keverék miatti teljesítmény veszteség miatt és jöhet a kopogásos égés ,ami nagyon veszélyes a motorra.Ezt a csörgő hang jelzi gázadásra,nyomaték mellett és a hörgés.
Ez nem elektromosan szabályozott karbi,de vannak ilyenek is.
Ez nem fog az ECU parancsára több üzemanyagot adni a motornak,ha elszegényedik a keverék.
Ez a nagyobb motor a venturin át több levegőt kér a motor feltöltéséhez és ez miatt nő a vákum a nagyobb löktérfogat miatt szívótorokban,növekszik a levegő áramlási sebessége és ez miatt több üzemanyagot is kíván,de nagyobb teljesítmény is lesz.
Ha simán felrakod ezt a Samara karbit,én szerintem egy autópályás tempós szakaszon előfordulhat egy dugó átégés-olvadás,gyűrűhorony átszakadás,ha meg elkezded barkácsolni,cserélgetni mindent,akkor a jobbik eset az optimális teljesítmény-fogyasztás helyett lesz egy csökkent teljesítmény túlfogyasztással.
Az az optimális beállítása a karbinak.ha minden fordulat-teljesítmény tartományban a beállított értékekhez a legközelebbi a keverék arány.Ettől kivétel a gyorsításhoz használt plusz üzemanyag,de ennek a Lambda értéke sem lehet 0,85 alatti.
Ezt az autószerelők,csak nagy vonalakban ismerik,mert a karbi javítása,átalakítása egy külön világ és külön szerszám felszereltséget is kíván.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!