30 gyakorlati óra után a tanulók hány százaléka szokott átmenni a forgalmi vizsgán?
Nagyon kevés, akinek elsőre sikerül. Meg aztán nyugi, meg van adva, hogy a vizsgázók hány százalékát kell megbuktatni, hogy meglegyen a kellő bevétel, nem vicc. :) Ugyanis ha akarnak, úgyis találnak annyi vagy olyan hibát, hogy megbukj, ha meg normálisak, akkor meg olyan hibára is átengednek.
Úgyhogy egyáltalán nem gáz, hogy nem sikerült elsőre. Amúgy nekem sem. Meg nem is ott fogsz jól vezetni, hanem majd utána kint az életben, ha már sokat vezetsz és magadtól kerülsz olyan helyzetekbe, amiket neked magadnak kell megoldani, illetve annyit vezethetsz, amennyit a pénztárcát üzemanyagra enged.:)
Urban legenda, hogy százalékosan kell buktatni, az igaz, hogy van a vizsgán szerencse faktor a vizsgabiztos személyére vonatkozóan, mert vannak inkorrekt vizsgabiztosok, és vannak rendes segítőkész vizsgabiztosok, de még ők sem néznek el súlyos hibákat.
A kérdés feltevése már alapból rossz, sok tanuló 30 óra után még nem is próbálkozik vizsgával, akik pedig igen, azok sem buknak meg törvényszerűen.
Nem kevésen vannak akik a 30 órán túl azért már jelentős közlekedési, autókezelési gyakorlattal rendelkeznek, vannak, akik gyorsan tanulnak, mások lassabban, és az sem mindegy, hogy Budapesten, vagy Siófokon (pláne nyaraló szezonon kívül) van a vizsga, plusz az említett, vizsgabiztosra vonatkozó szerencse.
Korrekt oktató tanácsait érdemes megfogadni, ha azt mondja, hogy meg lehet próbálni a vizsgát, akkor valószínűleg van is esélye a tanulónak, de az benne van a pakliban, hogy megbukik, arra elég egyetlen hiba is.
Viszont, ha az oktató még nem ajánlja a vizsgát, akkor nagyon nagy eséllyel az nem is fog sikerülni, ha a tanuló saját kérésére erőlteti azt.
45-50 óra gyakorlás az átlag, ami után sikeres vizsgát tesznek a tanulók. Vannak, akik 30 órával már levizsgáznak, de azok száma sem kevés, akik 60-80 óra gyakorlás után mennek először vizsgázni, és sikerül is (ők meg ugye nem tudják megmondani, hogy 50 óra után is sikeres lett volna, vagy sem)
A lényeg, hogy 30 óra után, ha már vizsgára engedett az oktatód, az pozitív, de gyakorolj még a következő vizsgáig, sőt, ha nem gond, több órát is vegyél, és azt gyakoroljátok, ami nem megy elég jól.
1-2 bukás nem probléma, de 3 bukás után már nő a pszichés teher - 4 bukás után 2 vizsgabiztos, 5 bukás után PÁV... ezektől te nagyon messze vagy, néhány óra plusz gyakorlással valószínűleg sikerül a következő vizsgád.
Én elsőre átmentem mindenből.
Ennek már 3 éve lassan.
20/L
Nelem elsőre sikerült . Magán vállalkozó oktatónál
Eslő alkalom elején kicsit szoktam akocsihoz majd ki a forgalomba . Második alkalommal már a belvárosban mentem. Lazán meg lett a vizsga . Meg jegyezte a vizsga biztos hogy ilyen vizsgázo ritka mint én hiba nélkül a leghosszab utvonalon végig mentem , utépités meg kb minden vacak volt . Vizsga előtt az oktatoval találkoztam én vezettem a vizsga indulonpontig is . U.i. tamulni egy kis bemzinesen tanultam , de vizsgára az uj oktato kocsival mentem azaz volt fél orám át szokni az uj kocsiba , de gyorsan ment mivel egy nagyon jó oktatóm volt .
Nem mai poszt, de hasonlóan a kérdezőhöz, én is a párhuzamos hátrán buktam el. 4 hibám lett volna, tehát simán átmegyek. A megfordulás kész volt, az oktató fékezett a parkoláskor, mert közel volt a hátsó kocsi. Persze, én jó helynek láttam, meg mindig mondta az oktatóm, hogy minél előbb találjunk helyet. Ez járt a fejemben. Meg is örültem a helynek, csak kár, hogy nem 30 cm-el hátrébb állt meg az a hátsó kocsi! :)
Maga a parkolás tökéletes lett volna 1 javítással. Mindegy. Majd legközelebb nagyobb helyen próbálom. Szerintem kevésbé gáz egy ilyen miatt bukni, mint pl egy közlekedési szabály elmulasztása miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!