Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW N52-es (218LE) benzines...

BMW N52-es (218LE) benzines motorjáról mi a véleményetek?

Figyelt kérdés

Ilyen motorral szerelt autót szeretnék, de érdekelne mik a kockázatok. Aki ismerősnek ez előtti "M" kódos motorral szereltje van, az ostorozza hogy az "N"-esek milyen rosszak, de alátámasztani nem tudja. Népitéleten egy ember számolt be vizpumpa meghibásodásról, de ennyit találtam. Szerelőm ilyennel még nem találkozott, de a dizelekre mondta hogy szokták szakitani a vezérműláncot.


Valakinek tapasztalata N52-es motorral?



2017. aug. 10. 13:30
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ, hobbi célra nézegettem egyébként, de végül másra esett a választás. Sajnos annyira ritka a kéziváltós benzines E92 coupé hogy még személyesen megnézni se tudtam egy darabot se... De lehet nem is baj ezek szerint :)
2018. márc. 16. 09:37
 12/14 GyőriMiklós válasza:
Nekem BMW e60 530i-m van!2006os n52b30 as motorral 195 400km van benne jelenleg. most lépett érvénybe a termosztat csere, bedobta hiba kódnak. elővigyázatosságból kap egy új vízpumpát is (300euro). szerintem nagyon jó kunstrukcio. nincs vele baj! az összes autón elmegy a vizpumpa fogyócikk! akinek nincs pénze egy vízpumpára vagy nyavajog vegyen suzukit! olvastam a kommenteket és ahogy észrevettem itt nem hogy bmw jük nincs demég suzukijuk se! Nyugodtan vedd meg nagyon jó motor! top 10 motorba benne volt 2006-2007 be!én imádom!
2019. ápr. 22. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim válasza:
Az N52-es motorok nem közvetlen befecskendezésesek, ergo nem is kokszolódnak. N53-tól felfele vezették be a direkt befecskendezést, nagynyomású üzemanyagszivattyút, stb. Injektor problémák is N53-tól vannak, N52-nél nincs (enyémben mind a 6 db 300 ezer km-t futott, köszönik szépen, jól vannak). Láncszakadás a dízelek sajátossága, benzinesnél nem szakad de nyúlik, használattól függően kb. 200 ezer kilométerenként csere. Nem érdemes vele várni, mert a laza lánc miatt kuka lesz a vanos lánckerekei is (szívó-kipufogó oldali komplett lánckeréksor csere 5-600e új gyári alkatrészekkel). Vanos: mágnesszelepek cseréjével érdemes számolni, gyári ajánlás szerint max. 120e km de 200-at vígan elmennek. Új gyári lakatrész kb. 50e, kettő kell belőle (szívó-kipufogó oldal), 200e felett ami még a vanosnál ki tud menni, az excenter szenzor, kb. 150-200e a javítása új gyári alkatrésszel. Valvetronic: igen, az elektromotor tönkre tud menni, 250-300e km környékén csere, új gyári alkatrész kb. 100e, utángyártott 50-60, munkadíjjal 100-150e. Ha nem egy elhanyagolt, leharcolt kocsit veszel, akkor nagy bajod nem lesz vele. Tény, hogy ha hozzá kell nyúlni, akkor drága de N53-tól felfele rosszabb a helyzet (pl. benzinpumpa N52-nél új gyári kb. 130e, N53-hoz 340e).
2020. okt. 4. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
Nem akarom ezt a tipikus M es N es párharcot, jó motor ha úgynézzük, hogy nem volt előtte más motor. De aki ismeri vagy volt/van M52/M54 es motoros autója ahhoz nézve ég és föld a fenntartás. Ha pl lenne egy kocsi ami épp a motor váltáskor készült és van egyévvel idősebb M54b30 és egy évvel újabb N52b30 akkor zokszó nélkül az M54 lenne a választás. Viszont 2005-06 tól csak N esek vannak így sajnos ezt kell elfogadni.
2022. júl. 8. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!