Évi 3-4 alkalommal,2600km (oda vissza) útra inkább dízel, vagy benzines autót? V6 dízel vs v8 benzin.
Ismerősöm megteszi ezt az utat egy f10 525D-vel. 204 lovas dízel. Most beindult a dízel buli. Sorolja, hogy ismerősei is hogyan járnak a dízelekkel. Neki most lesz a második szofrtver frissítése, injektorbajok, többieknek váltó lerohad, Akár audi, Akár bmw. Városban nem is használják, csak oda vissza járni, meg itthon a sarki boltig. Már lassan azon töri a fejét, hogy jobban járt volna, ha egy turbós sor6-ot vesz. Ám mivel ez is be van lőve a 250-es limitre, és a német pályán szabadon jöhet (persze itthon nem kap csekket a rendszáma miatt) így kell az erős autó és a kényelmes. Lehetőségem van nekem is kijutni oda 1-2 éven belül, és ismerve a tömegközeledést, lehet, hogy jobban megéri pénzben, de időben és kényelemben semmiképp a sok átszállás miatt. Továbbá itthon is kell valamivel elmenni a szomszéd városig. Tehát csak autó.
Néztük, hogy egy V8-as benzines nem pörgi magát rommá egy sor4 vagy sor6-hoz képest. Ebből adódóan a fogyasztása ezen az "utazó" sebességen nem lesz jelentősen több, mint a többi 2-nek. De ha nagyon a spórolásra megyünk, akkor egy 530D-E350 CDi-A6/A7 V6 TDi is befutó lehet.
A dízel mellett a fogyasztás szól. Semmi más. A szervizköltség nem annyira. Elismerem, nem rossz egyik sem, ha bírják. Ám ekkor jön a kilométer mennyisége. Összesen nincs 10ezer km amit 1 éve fut(na) a kocsi.
Ekkor inkább nézzen az ember egy E500-at, vagy egy E350-et, ami szívómotor révén valószínűleg pörögni fog mint a mókuskerék a hörcsög alatt, vagy egy V6-Sor6 dízel a jobb? (A7 2.0 TFSI-t kiröhögném kezdésképp)
Egy biztos: fiatal kocsiban megbízható NEM létezik lassan, pláne nem német!
Amennyire megbízható autókat gyártottak régen a németek, most annyira rosszakat.
Annak akinek elmegy 100e km-ert hiba nélkül az már csodaszámban megy :)
Azok a kocsik amiket írsz mind benne vannak a korban, nem életbiztosítás velük ekkora távot megtenni (legalábbis én nem mernék)
Gyakorlatilag teljesen mindegy melyiket veszed, jót kell kifognod, szerencsésnek kell lenned, ennyi, nem több.
Kinek mi kell... kinek mi az igénye
Nekem nem kéne se új se olyan kocsi ami a listádban van...
25 éves nagy köbcentis szívó dieselem van, maradok ennél :)
A modern motorok átka, hogy rengeteg alkatrész van benne ami elromolhat és van ami 100% elromlik pl. kettőstömegű
Még nem rosszak de majd azok lesznek :)
Sajna már nem igazán a minőség a fontos, hanem a mennyiség...
minél többet minél olcsóbban le tudjanak gyártani majd minél több haszonnal eladni.
Sokkal gyengébb az anyagminőség mint pl. ezelőtt 20-30 évvel volt, miközben a teljesítmény a többszörösére nőtt.
Régen egyszerű motorokat gyártottak, ma már tele van mindenféle dologgal ami "nem jó"..
EGR, részecskeszűrő, kettőstömegő, 2000bar befecskendezés
Szerintem ezt épeszű ember is felfogja, hogy minél bonyolultabb, minél erősebb a motor annál rövidebb az élettartama és annál nagyobb a hibalehetőség :)
Szóval én tartom a véleményem, hogy tök mindegy milyen autót veszel (kivéve ha sokat használnád rövid távon mert akkor benzinest) a fentiek közül, kb. mind ugyan olyan kaptafára épült :)
Ki kell fogni egy jót és akkor nem lesz gondod, ha viszont rosszat fogsz ki akkor nem nagyon úszod meg 200e alatt jó esetben a szerelésköltséget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!