Szerintetek is értelmetlen a Tesla ára?
Egyrészt: 480 km a névleges hatótávolsága.
Másrészt: 18m az új ára.
Amúgy tényleg egyszerű szerkezet, szerintem neked is kéne alapítanod egy autós céget amit olcsóbban árulnál. 2 bicikli közé sorba kötsz 3 laposelemet és megy is, tök jogos.
Egy Octavia új ára 9m forint, ha dízel és 6 lityóval számolunk az 21ft/km. Ebből az következik, hogy kb 400 ezer kilométer alatt behozza az árkülönbséget (és ebbe olajfogyasztást, esetleges kipufogó cserét nem számoltam). Ezen kívül Magyarországon kapsz elektromos autókra pár mill állami támogatást, valamint ingyen parkolhatsz vele, ezzel még pártízezer km-el lecsökkentve a keretet.
Természetesen nem napi ausztriai ingázásra való (egyébként Bécs-Bp 400km, amikor odaérsz bedugod, este már jöhetsz vissza, tehát elvileg lehetséges is), hanem főleg városi közlekedésre.
A "10x annyi mint amennyit ér" dologról pedig annyit, hogy egy Simson motorblokk max 10 ezer ft Jófogáson, ezzel a logikával ha 40 olyat veszel az pont egy 2 literes motort tesz ki, tehát az Octavia 400 ezerből állítható elő.. Ja, nem. Egy motort, akár Otto, Diesel vagy elektromos rengeteg munka és pénz, hogy precíz mérnöki munkával optimálisra fejlesszenek. Jó fogyasztás, megfelelő teljesítmény, környezetbarát működés és még sorolhatnám. Természetesen NEM ezt fizeted meg egy új autóban, hanem a "komfortot" (klíma, kényelmes ülés, fűtés stb ami csak a kocsiban van), na és persze hogy 0 kilométeres vadi új. Nyilván nem 18 millió egy Tesla előállítása, de valamiből profitálnia is kell a cégnek, miután kifizette a pár 1000 mérnököt, gyári munkást, autószerelőt, kamionost (szállítás miatt) akik együtt rakják össze.
Kedves kerdezo inkabb a kerdesed ertelmetlen. Mindennek annyi az àra amennyit akar az elado kapni erte. Ha szamara elegendo szamban megveszik annyiert akkor annyi is marad. Fogalmas sincs mivel jar egy autogyar epitese ugye? A fejlesztes sem ket filler es a jogi procedurak sem.
Maga az anyag sem olcso, pl nagy szilardsagu acel. Illetve az acelt formazo prèsgèpek. Szoval konyorgom gondolkozz mielott hulyesegeket irsz tudatlanul. Koszi
Ha sima talpas 400voltos 3 fázisú villanymotort nézünk akkor egy 75kW-os motortért elkérnek 800 000+áfát. Ez picit sokkal nagyobb, mint ami egy ilyen elektromos csoda Tesla kerekeit hajtja. Ha ugyanezt a teljesítményt harmad ekkora helyen szeretnéd kinyelni, akkor az 5-ször drágább lesz/tengelyvég.
De egy 45kW-os motor is fél milla+áfa talpas kivitelben. Ha otthon szeretnél összebarkácsolni egy ilyen 300 ló körüli villanyautót csak a motorét fizetnél bruttó majd 3 millát! És ez még nem az a motor, csak egy ugyanolyan teljesítményű többször akkora motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!