Az elektromos autó ma jobb CO2 szempontból, mint egy benzines vagy hibrid?
CO2 kibocsátás szempontjából (is) sokkal jobb mindenképpen. Először is, az elektromos áram jelentős részét nem is fosszilis anyagokból állitják elő, tehát ott 0 a kibocsátás, de még a régi hőerőműveknek is sokkal jobb a hatásfokuk, mint egy mai szuperdizelnek mondjuk (aminek kevesebb szokott lenni a CO2-je, mint a benzineseknek).
Ennek ellenére remélem soha nem terjednek el, nem bánnám, ha örökké maradna a benzines meg a dizel.
Szerintem csak megszokás kérdése.
Most hozzá vagyunk szokva azokhoz a hangokhoz, effektusokhoz, amit egy fosszilis alapú motor produkál. Az alapjárati duruzsolás, a turbó sziszegése, stb, ami sokunknak hiányozna. De ez csak megszokás.
A jövőben valószínű, mikor múzeumokban mutatják be, hogy régen így működött egy robbanómotoros autó, az emberek majd a fejüket fogják, hogy hogy lehetett ilyennel közlekedni: Hangos, csattog, sziszeg, büdös, rezeg, olajat kell bele locsolni, stb... :)
Jó az az elektromos autó én már várom. Jó sok nyomaték, jó sok teljesítmény, jó lineárisan, váltó se kell. Mindezt néma csendben.
Akkor lesznek majd a legjobbak, ha kerekenkénti villanymotor lesz 4x4, azok nagyon precízen tudják majd a menetstabilizátort működtetni, nagyon jók lesznek biztonságra is. Sokkal nagyobb előrelépés lesz az elektromos autó, mint egy mezei környezet kímélés.
"4: Mi lenne a gond az elektromos autó elterjedésével?"
Bevallom, erősen érzelmi alapú is a dolog. De egyébként obiektív, komoly érvek is szólnak a villanyautó elterjedése ellen, amelyeket már más kérdéseknél kiveséztünk (áramellátás, kapacitás hiánya, erőművek nem bírnak el ekkora terhelést, stb).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!