Elektromos autókról kinek mi a véleménye? Érvek, miért jó?
Egyre több helyen nyomják az E autókat, már az autósporton belül is bekavar az E irányba való törekvés( Mercedes kilép a DTM-ből, Porsche a WEC-ből).
Az indok amiért ez a "jövő,, , a környezetvédelem, a felmelegedés csökkentése. Szerintem badarság. Annyi haszna van/ lesz, hogy a nagyobb városokban kisebb lesz a szmog. Nem szórványosan lesz károsanyag kibocsátás az autók által, hanem majd az áramtermelés közben az erőművekből, kisebb területen, de koncentráltabban, de ugyanúgy végbe fog menni a környezetszennyezés. Ez az én véleményem.
Mi a véleményetek az E autó jövőjéről?
Párszer már ki lett ez itt tárgyalva.
Röviden: véleményem szerint még nem tart ott a technológia, főleg az akkuk terén, hogy Magyarországon tömegesen terjednének el az átlag ember számára megfizethető elektromos autók. Kb 20 év múlva ráérünk erről a kérdésről értekezni.
"Annyi haszna van/ lesz, hogy a nagyobb városokban kisebb lesz a szmog."
Kisebb de alig észrevehető lesz a csökkenés. Az emberekbe már óvodás meg általános iskolás korukba bele verik, hogy az autók kipufogógáza szennyez, ahol sok autó van, pl a városokban rossz a levegő. És azért ez van a közhiedelemben is.
Én ezzel foglalkozom, ezt mérem. Budapesten pontosan ki lehet mérni, hogy az összes légszennyező anyagok, különös tekintettel a "szálló porra" mindössze 6, azaz hat százaléka közlekedési eredetű. És ebben benne vannak az öreg Ikarus buszok, munkagépek, minden. Ha minden közlekedést betiltanának a városban szmogos helyzetekben, ennyit lehetne elérni.
Az iparunk se olyan jelentős. Leginkább alakossági fűtés okozza a gondot. És megint egy paradoxon, miszerint a köztudatban az van, hogy a belvárosokban a legrosszabb a levegő. Nem! A belvárosban leginkább a kevésbé szennyező gázfűtés a jellemző. A külvárosokban, családi házas övezetekben van a legnagyobb probléma, ahogy fával, szeméttel, használt gumival és hasonlókkal is tüzelnek. Pont ez a probléma, hogy az autóforgalmat lehet korlátozni, de azt hogy az emberek fűtsenek nem lehet megtiltani. Ha valakinek nincs pénze a gázra, akkor azzal fűt, amit be tud szerezni. Azt nem lehet neki mondani, hogy jó, akkor fagyjon meg.
Persze más szempontból is szennyeznek az autók. Pl üvegházhatású CO2-vel. De ez megint olyan dolog, hogy a világ összes autójának CO2 termelés eltörpül Kína és az USA ipari kibocsájtása mellett. Tehát itt az autók kitiltása, elektromos autók megjelenése ebből a szempontból is csak csepp a tengerben.
13# Ilyen megközelítésből, főleg ezt a 2 országot említve mindig eszembe jut, hogy túl sokan vagyunk a földön:)
Üzemeltetek egy trafógyárat, ami régen GANZ néven futott. Azóta 6 tulajdonosa volt a vállalatnak, legutóbb 2011-ben indiai kézbe került. Ide jött, eltanulta a teknológiát, most 2017-re kész lett Indiában a trafógyár, gyártósor, minden egyéb. Töredéke pénzért állítják kint elő az ottani munkaerővel a termékeket.. Mikor építették a gyárat kint, rohadt sok baleset történt az építkezés folyamán. Kb. mint egy viccben, egy leesett, 10 perc múlva ott volt a következő, aki csinálta a halott melós munkáját. Ide jött az indiai, kilóra megvette a trafógyárat, 10 éve meg mécsessel világították az utcákat, most meg romba dönti a Magyar részleget, mert nincs rá szüksége. Potom pénzért tovább adja és a híre Magyar Ganznak csak a múltja marad:)
Nekem tutira elektromos autó lesz a következő kocsim.
Évek óta csak dolgozni járok autóval kb.80 km oda-vissza.
Már régóta kapható olyan autó 500ezer-1,5 millió ft-ért ami simán bírja ezt a távot.És az aksik ára is mélyen ível lefelé.De ha messzebb akarsz jutni jövőre jön ki az új Opel Ampera-e (hatótáv ígéretek szerint 400km).2-3 éven belül biztos elfogatható tartományban lesznek az e-autók új árai.
Én "E" hívő vagyok,légy hívő te is. :-)
Nekem lesz még egy nem elektromos és majd utána, 10-12 év múlva esetleg meglátjuk hol tart a technika és milyen áron.
500.000Ft-ért milyen elektromos autót lehet kapni,amiben az akkupakk is még használható?
80km az még nem olyan sok, abba bele is férhetsz. Én 250km-re járok dolgozni autópályán a megengedett sebességgel mert így is több mint 2 óra az út és kánikulában szeretem a klímát is használni. Félúton nem állhatok meg, hogy ja most tölteni kell pár órát...
Ááá, normális hibrid kezdődik másfél körül, pl. a Prius. Puli és társai vannak olcsón, de azok közértbe járó kocsik.
Utolsó, egyetértek veled. Ami normális E kocsi, az még nem megfizethető itthon a legtöbb ember számára. E autó megszálott soha nem leszek, az biztos, de a környezetem tisztábbá tételéért simán beleülnék és használnám elsőzámú autónak. De élményt egy E autó nem ad... Volt egy A4 B7 3.0 TDI Quattrom, most egy H Astra OPC. Egy E autó soha nem fog ekkora élményt adni, mint egy hasonló autó.
Igenis csökkenti az üvegházgáz kibocsátást az elektromos autózás. A jobb hatásfok miatt még akkor is csökkenti, ha az feltöltéséhez használt áramot fosszilis forrásokból állítod elő, de ha atom és megújuló forrásból jön az áram, az még jobb persze. De ahogy írod is, már az is óriási dolog, hogy a szennyezés helyét elviszed a belvárosból az erőműbe.
A legfontosabb dolog viszont amin el kell gondolkozni vásárlás előtt, hogy hol és mivel fogod tölteni. Van otthon garázs? Elég a töltésre az otthoni 16 amper?
Szerintem gyorsabban el fognak terjedni mint arra most bárki számít. A dízeleket viszonylag gyorsan ki fogják tiltani minden nagyvárosból, és csak idő kérdése, hogy a benzinesek is így járjanak. Szerintem 20 év múlva az eladott új autók java már elektromos lesz, 40 év múlva meg olyan gyakran látsz majd belső égésű motorral szerelt autót, mint most Trabantot meg kispolszkit.
Olvasnivaló:
Mai, magyarul van és elég jó:
2 éves, angolul van, nagyon hosszú, de megéri. Minden benne van:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!