Ez normális, álló kocsinál melegebbet mutat, mint járónál (lent)?
Peugeot 206 benzin.
Mostanában is,üzemi hő városban is 90-92 fok,max ha sokat hajtok városi 40-50-nel (megl assabban a város miatt) akkor 95...
Azt néztem ha leállítom,egy olyan 5 perc után 100-102 fokig felkúszik.
Azt írták,nem gáz mert gyárilag a jeladó rossz helyre került,vagyis inkább csak csalóka helyre ilyenkor főleg.
És amikor leállítom és nincs meg a hűtőközeg forgatása (a vízpumpával) akkor az ott megálló meleg víz elszívja a blokkhőt ,tehát egyhelyben melegszik,illetve a leömlő sokkal forróbb része is még fűti szegényt...
És igen,amint beindítom kb fél percig még azt is mutatja.
De ugye ahogy a vízpumpa elindítja és a "hidegebbet" viszi a jeladó elé már megy lejjebb...
Mindegyik motor ilyen! A leállítás után, a motorolaj a blokk és a hengerfej, a hő egy részét még a víznek adja le és ezek jóval melegebbek mint az áramló hűtővíz.
Némelyik típusnál (pl. Merci) ennek a túlmelegedésnek az elkerülésére egy elektromos szivattyút is építenek a rendszerbe, ami leállítás után még néhány percig keringeti a hűtővizet.
Ezért voltak jók, a régi "mutatós" autók.
Nem kezdtek el minden hülyeség miatt aggodalmaskodni a júzerek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!