Normális hozzáállás ez a szülőnek a vezetéshez?
Van egy családi autónk, amit szoktam vezetni ha együtt megyünk valahová, de egyedül sosem, viszont nem is nagyon akarom vezetni, mert egyrészt elég szabályozott körülmények között használható, másrészt ha valami baja lesz, akkor még én leszek esetleg az oka, meg amúgy is elég jól megoldható egyenlőre az utazásom, kerékpárral, busszal, vonattal, mert diák vagyok... néha elég meglepő szabályokkal lép elő, ami szerintem már-már beteges... elég idegesítő, mert sok dolog már betegesnek hangzik számomra, és az én autómat majd úgyis az én meglátásom szerint fogom használni.
Mekkora valóságalapja van ezeknek illetve mennyi értelme van ezeknek?
1. Tolatni nyitott ajtóval még 5 métert sem szabad (teljesen kihalt, üres területen, tehát nem forgalomban), mert nyitott ajtóval gyenge a kocsiszekrény és feszül az egész...
2. 5-10cm szintkülönbségre ráállni nem szabad, mert csarja a kasztnit (még fél percre se)...
3. Este utcán leállításkor először a lámpát kell lekapcsolni mert fogyaszt meg hamarabb kiég az izzó, és ezzel egyidejűleg a motort mert fogyasztja a benzint... magyarul egyik sem menjen még csak 3mp-ig sem...
4. Motort amúgy is le kell állítani minnél hamarabb, mert fogy a benzin, de 1 perc alatt nemtom mennyi fogy?!
5. Kanyarodó sávnál ha piros van, akkor az indexet le kell kapcsolni, míg zöld nem lesz, mert fogyaszt és hamarabb elhasználódik az izzó...
6. Garázskapu nyitáskor már a lámpát le kell kapcsolni, mert fogyaszt és hamarabb kiég... (ez valamelyest okés, mert míg kinyitjuk az nem pár mp., de akkor is)
7. Behajtani, kb. csak teljsen sima útra szabad, ha már egy melyedés van, akkor abba nem szabad belemenni, mert még csigatempónál is "nyeklik" a kocsi, kivétel csak akkor van ha muszály arra menni...
8. ha göröngyös az út vagy fel kell menni 5cm-es padkára, akkor inkább el kell menni akár több utcát is, normális helyet keresn
Tisztasági előírások is vannak, mint pl.
9. a küszöb nem lehet koszos, stb.
10. De pl. eső után és közben is csak akkor szabad menni ha muszály, mert vizes lesz az autó, az ablaktörlőt csak jól bevizesedett állapotban szabad használni, ezért gyenge esőnél akár vizes rongyal "megvizezi" a törlő lapátokat meg az ablakot, hogy lehessen egyből törölni, ne kelljen megvárni míg bevizesedik kellően...
11. télen hóban hazaérkezés után sokszor slagos lemosás kell, mert a só szétmar mindent szerinte (bár ez igaz, de ki az aki minden út után lemossa? ezért télen akár ki sem szabad állni a garázsból mert latyakos lesz...
12. Fényzéshez nem szabad érni, mert rajta lévő porszemektől össze karcolhatja...
13. !!! Napra még 5-10 perce sem lehet állni...
+ Volt olyan, hogy mentünk el, de jött még egy másik személy ismerős, aki busszal jött hozzánk, hogy nálunk majd beszáll a kocsinnkba, jön ő is velünk. A buszmegálló 1 perc sétára van a házunktól, ezért értelmes lett volna, hogy mivel amúgy is abba az irányba megyünk tovább, ezért oda járunk a megállóhoz és ha leszáll, akkor már megyünk is, de nem lehetett kiállni a garázsból a busz érkezése előtt 1 percel sem, mert hogy ott állnunk majd a napon, és süti a kocsit... (ez pl. ma volt reggel 7-kor)
A vezetési stílusba is sokszor beleszól, de általában ilyen apró dolgokért, hogy pl. Ne fékezzek annyit, hanem motorfékkel lassítsak, intenzívebben gyorsítsak, meg olyanokért ami tapasztalat kérdése. de én úgy vagyok vele, hogy majd akkor fogok jobban rájönni a dolgokra, ha egyedül megyek, de így ezzel a kocsival nem akarok menni, sajátom meg egy ideig nem is lesz, mert inkább motort veszek inkább akkor.
Még tudnék mondani szerintem extrémebbeket, meg jóval többet, de most hirtelen ezek jutottak eszembe.
Szerintetek ez így normális, hogy ilyen dolgokra kell figyelni!?
Vagy meg írhatjátok mi az és mi nem...
1. Hülyeség. De miért kell nyitva lennie az ajtónak tolatás közben? Nyitott ajtóval nem közlekedünk.
2. Hülyeség, bár nem értem azt a szót, hogy "csarja".
3. Így szokták, de annak az 1-2 másodpercnek nincs jelentősége.
4. Nem kell, de minek járjon feleslegesen? Szennyez a kocsi.
5. Lehet, hogy nem bírja majd 6 évig, csak 4-ig. Én ebből nem csinálok gondot. Inkább a kattogás zavar.
6. Jelentéktelen dolog.
7. Aki tükörsima úton akar közlekedni, ne vegyen autót, mert olyan Magyarországon nincs.
.
Ne haragudj, nem olvasom tovább. Aki ilyeneket mond neked, az betegesen gondolkodik. Inkább ne vezesd a kocsiját!
Elsőnek:
1. Akkor pl. Ha megálltunk a telken ajtók nyitva vannak pl. szellőzés miatt, de mégis hátrébb kell menni 4-5 métert... ilyen esetre gondoltam, és szerintem ilyenkor nem számít az ha nyitva van az ajtó...
2. *"csavarja" akart lenni... ott pontosabban arra gondolok, ha egy 5-10cm szintkülönbségű helyre nem párhuzamosan vagy merőlegesen állunk fel, hanem féloldalasan, mert mondjuk úgy van hely.
1-2 kivétellel nagyon brutál szabályok, a szüleid az élet minden területén ilyen merevek? Katasztrófa...
A helyedben lennék, inkább nem vezetnék, annak ellenére, hogy imádok vezetni.
nem mindegyikkel értek egyet, de néhány dologban bizony igaza van:
1. nem feszül, de miért mennél nyitott ajtóval?
2. ezt nem is értem
3. szerintem tök mindegy a sorrend, de az ő autója, miért fáj, ha előbb a fényforrásokat kapcsolod le?
4. minek menjen feleslegesen?
5. ez is talán túlzás, engem a kattogás jobban zavar
6. ez is a "minek menjen feleslegesen?" kategória
7-8. ha "nyeklik" az autó ott műszaki probléma van.
9. miért koszolnád össze a küszöböt?
10. ebben lehet igazság, bár ez is túlzás már
11. ez így helyes!!! csak sokaknak nem ér annyi macerát az egész
12. ebben is van igazság, de miért is érnél a fényezéshez feleslegesen?
13. ez is túlzás, de ha nem muszáj én sem hagyom a napon az autót: először is felmelegszik a beltér, szenvedés beleülni. a műanyag sem szereti a tartós közvetlen napsütést, ha műanyag a lámpabúra az sem, és a fényezés sem. ez persze nem azt jelenti, hogy nem érheti nap az autót, csak ha van lehetőség inkább kerülöm.
ne fékezz annyit, használj motorféket: ez okos dolog, jobb ha odafigyelsz erre. motorfékezés közben nem fogyaszt az autó, és a fék sem kopik. csak nyersz vele
intenzívebben gyorsíts: ne tartsd fel a mögötted lévőket ha nem muszáj, igaza van.
ha mindez zavar vegyél egy swiftet vagy corsát, fillérekből fenntartható autók, és úgy gyilkolod őket ahogy szeretnéd. gondolom apád/anyád megdolgozott a járgányért, próbál vigyázni rá.
Ezt elolvasva én azt üzenném a szüleidnek, hogy ezt az autót rakják be a garázsba dísztárgynak...anyám borogass, az autó azért van, hogy kiszolgálja az embert, az autó legyen értem, ne én legyek az autóért...
ilyen izzócserés fillérbas*ó emberek élnek? 1 éve van nálam az autóm, azóta 1 izzót cseréltem kb 450 ft volt...
a többihez inkább nem is szólók semmit...
vegyenek inkább egy kerékpárt, a kocsi nem nekik való
a motor leállításhoz csak annyit, hogy egy turbódízelnek pl egy 140km/h-ás 600 km autópályázás után állítsa csak le rögtön a motort... garantálom utána mehet turbót cseréltetni
Kedves kérdező, tévedésben vagy: a szüleidnek ez nem a "vezetéshez" való hozzáállásuk, hanem az "autóhoz".
Valóban, ezt a kocsit el kellene rakniuk valami vitrinbe, néha kicsit elővenni, áttörölgetni, és ennyi.
az ilyenek a dugáshoz is így állnak..ezért aztán rajtad vezetik le a kielégítetlenségüket.
Amúgy szar autótok lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!