Új autó (szalonból) vásárlásának mi a menete?
Általában plusz extrákat adnak, nem pedig kevesebbet kell fizetned, de ez már ember és tárgyaláspolitika. Azt szokták mondani felénk, hogy szalonban, ha 3-4%-ot tudsz alkudni, akkor már jó vagy. Nyilván készleten lévő, demó, bemutató, teszt autónál lehet többet is.
A menet egyébként annyi, ahogy írod, bemész megnézed a kocsit, kiválasztod a pontos felszereltséget, színt, finanszírozást stb stb. Aztán kész. 1-3 hónap múlva szólnak, hogy mehetsz a kocsiért
Előzőek nyilvan nem vettek mostanaban sok új autót. Siman lehet alkudni, sot, kb keres nelkul engednek kp-t. Mi most vettünk 5,1m listaaru autot 4,2-ert.
Tobb helyről kérsz ajánlatot, megfuttatos többször a dolgot es engednek sokat.
Az, hogy a kocsit mikor kapod meg változó mert lehet keszleten vagy akar fel evet is varni kell ra amig legyartjak.
Nálam mostanában lesz esedékes új autó vásárlás.
Én úgy fogom csinálni, hogy interneten konfigurátorral kiválasztom a pontos felszereltséget. Azt a konkrét autót elküldöm minél több márkakereskedésnek és kérek róla árajánlatot. Lesznek különbségek!
Aki a legolcsóbb ajánlatot adja, attól rendelem meg. Szerződést írunk, ha kérnek előleget, kifizetem.
Várok 2-3 hónapot és ha szólnak, hogy mehetek az autóért, akkor kifizetem a teljes árat, elhozom a kocsit.
Költség még a forgalomba helyezés. Bár ez márkánként eltér, hogy van akinél benne van az árban, van akinél plusz költség. Ez nagyjából még 100-150eFt.
"Mi most vettünk 5,1m listaaru autot 4,2-ert."
Na, ez nem azért van, mert olyan hú de jó alkudozó vagy! Van a listaár, aminek nem sok köze van a végső vételárhoz. Ez marketing okokból van így.
Van olyan átlag márka, ahol szinte majdnem mindenkinek jár az utcáról besétálva 10-15% kedvezmény a listaárból.
Már csak egy 5 milliós autónál sem jelentéktelen ez. Kapásból egy 500.000-750.000Ft-ot "elengednek". Aminek hatására belelkesedik a leendő ügyfél. Pusztán pszichológia. Azt gondolja magáról, hogy ő most hú de faxa üzletet csinál, kapásból egy perc alatt "keresett" több mint fél milliót.
Ha eleve 4,5 millió van az árcédulán, fizetsz vagy húzz a pinkába száraz helyzettel kínálják az embert, kicsit más a szájíze, kevésbé lelkesül be.
Ezen kívül még vannak egyéb importőri akciók, kampánykedvezmények is. Pl ebben a hónapban elengedik a színválasztás felárárt, vagy ajándék téligumival, stb...
És ezen felül még mindig van egy kis mozgástér. Az adott kereskedés saját mérlegelése szerint engedhet a saját árréséből, hasznából "egyéni kedvezmény" címszóval.
Ez megint csak marketing. Miután felsorolják, hogy ez ennyi meg annyi kedvezmény, ez is most ajándék, az is most ajándék és ott tartunk, hogy az ember besétált a kereskedésbe úgy, hogy a listaáron 8 milliós autót hátha el lehet hozni 7,7-7,8-ért és kiderül, hogy valójában 6,8-ért odaadják, már rendesen pofa kell ahhoz, hogy "jó de én az eredetileg 8 milliós autót, amit 6,8-ért elhozhatnék csak 5-ért vagyok hajlandó megvenni" szöveggel álljon elő valaki. És ekkor (szerintem) jogosan küldhetik el az illetőt a búsba.
utolsó:
Autóiparban dolgozom (nem, mint összeszerelő munkás), úgyhogy pontosan tudom, hogy mennyi árrése van egy kereskedőnek. A mi vételünkön nem sok maradt, de már megrendelt autó volt, úgyhogy így a kis pénz is tiszta haszon volt a kereskedésnek.
És szinte minden márka minden kereskedése tud 15-20%-ot engedni. De azzal ellentétben amit te sugallsz annyira azért nem akarnak. Ha valakin látszik, hogy ki fogja fizetni a listaár -3%-ot is akkor imádják annyiért eladni nekik a kocsikat.
Az egészet azért írtam le, mivel az első 3 válaszoló helyből jött a sületlenséggel, hogy nem lehet alkudni a szalonban. Nem a frászt nem, sokkal többet lehet alkudni, mint a használtautó telepen...
Okoskodó válaszoló,
leírtad a kulcsszót, egy már megrendelt autóról volt szó. Én ezt úgy értelmezem, hogy ezt a kocsit már legyártotta a gyár. Nyilván enged belőle, hogy nem maradjon a nyakán. Pont erről az esetről beszéltem. Egyébként a másik válaszoló jól leírta, pszichológia, nem a listaárból kell kiindulni.
Okoskodó utolsó:
Nem, a megrendelt autó nem ezt jelenti. Hanem azt, hogy a kereskedő saját magának megrendelte a kocsit készletre. A nagyobb kereskedéseknél ez teljesen standard dolog, azért csinálják, hogy legyen készletük és ne kelljen minden egyes vevőnek 6-9 hónapot várnia az autójára. De a kocsi így sem volt készleten, 10 hetet kellett rá várni.
Szóval csak, hogy egyértelmű legyen, nem egy 6 hónapja a telepen rohadó eladhatatlan autóról beszélünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!