Lada kartergáz?
2105-ös Ladában a karterben elvileg cserélődik a levegő.
A kartergázt elszívja a motor, a karburátorba jut. A kérdés, hogy (magán a kartergázon kívül) honnan jut friss levegő a forgattyúsházba? (A 2101-es könyv szerint jut bele, a 2105-ben meg nem találom a bevezető csövet.)
Komolyan kérdeztem, de köszi a választ. Ezek szerint csak elszívás van.
2101-nél hogy működik?
A kartergázt azért kell elvezetni, hogy ne legyen túlnyomás a motor dugattyúk alatti részében, az nem lenne egészséges, pl. kinyomhatná a főtengelyszimeringet.
A kartergáz pedig a dugattyú fölötti rész nyomásveszteségéből adódik, magyarul a dugattyúk és a hengerfal között elszökő nyomás kerül a dugattyúk alá, ez jó motornál nem túl jelentős mennyiség, de azért van, kopott motornál drasztikusan megnő.
Ez tulajdonképpen részben elégett üzemanyag-levegő keverék, ezért is vezetik vissza a beszívott levegőhöz.
Értem a lényegét, ezek szerint a forgattyúsház enyhe vákuumban van, hogy a gáz ne a szabadba menjen, hanem a karburátorba?
Ha pl. az olaj nívópálcánál rossz a tömítés, beáramlik a levegő, és vele együtt a por?
Megnéztem a kocsit, befogtam a kartergáz csövet, de nem keletkezik nyomás, hanem kifúj oldalt valahol az AC környékén. Úgy látszik a tömítéseket ki kell cserélni.
Egyébként is benzinszaga van a motortérnek, és tiszta olaj minden.
(Lesz még munka vele, de hol kezdjem?)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!