Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bmw e90 320d valóban 5 litert...

Bmw e90 320d valóban 5 litert fogyaszt?

Figyelt kérdés

Egy tesztben olvastam 4,1 a gyári adat és 5 liter olt teszt során.


Városban vagy olyan lakott területen ahol nincs dugó esetleg folyamatos lassú haladás vagy sok egyhelyben állás ott ,ennyit fogyasztana?


Azt mondják városba nem érdemes dízelt venni,mert nem melegszik fel rövid idő alatt a nem tudom mi. Indulás előtti melegítéssel ez a probléma megoldható? Ez nyáron is ugyan úgy érvényes?


2017. júl. 19. 07:03
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
100%

9-es itt egyedül neked nincs fingod sem az autokrol azt mégis te probalod a legjobban osztani az észt!


"A dizel pont ugyan olyan hamar bemelegszik mint a többi"


Maximum az újak!De azok sem azért mert a dízel annyira sztár hanem mert már minden lehetséges eszközzel fütik a vízet a benne!A dizel jellegebol adodoan kevesebb hulladek hőt termel!

Illetve te meg fűtésről beszélsz (meleget nyom)ami megint teljesen mas téma hiszen a legtöbb autóban már elektromos fűtőszál is segít a fűtésben,hogy ne arra kelljen várni hogy a víz melegedjen,hanem azonnal legyen meleg levegő!

2017. júl. 19. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
100%

naja 11.

Ő osztja itt a "laikusokat", közben a "meleget nyom" langyos, max 30 fokos fűtésre hiszi, hogy bemelegedett a motor :). Alapból legalább 70 fokos hűtőfolyadéknál beszélhetünk üzemmeleg motorról, de ez se teljesen igaz. A motorolajnak kell elérnie egy adott hőfokot, az viszont jellegéből adódóan lassabban melegszik fel, mint a hűtőfolyadék. Deffiníció szerint akkor számít üzemmelegnek a motor, amikor a "hőgombával" vezérelt hűtőventillátor másodszorra bekapcsol (alapjáraton, álltó helyben járatva).

Leállításnál meg valóban fontos, hogy egy pár percet járasd alapjáraton, főleg, ha előtte megzavargásztad egy kicsit. Mégpedig a turbó miatt. A turbó tengelye, főleg ha taposod az autót, percenként akár 100-150 ezret is foroghat (amikor a főtengely fordulat max 4 ezer/perc), eközben fől is forr a turbó, nem kicsit (akár vörös, de még fehér izzásig is), ami közben kivédhetetlenül jelentkezik a hőtágulás jelensége. Ezért, mielőtt leállítod, járasd pár percig alapjáraton, hogy lelassuljon a turbó forgása, illetve valamennyire visszahüljön a turbó, mert ha zavargászás után leállítod, elveszed a tehetetlenség miatt még forgásban lévő (illetve a hőtől kitágult) tengelytől az olajat (amit általában az olajszivattyú keringet), ezzel ha nem is az első alkalommal, de nagyon hamar megfőződ azt a csigát a motoron, és a csere nem két fillér (van, hogy direkt ezt kiküszöbölendő, van egy külön olajkeringető, ami leállítás után dolgozik pár percig). De mindenképp ajánlott járatni.

Indulás előtt nyáron is érdemes kicsit melegíteni. Mivel ha reggel indulsz, nyilván órákat állt az autó, felvették a fém alaktrészek a környezeti 20-30 fokos hőt. Eközben ezen alkatrészek üzemi hőfoka elérheti a 200 fokot (nem a víz nyilván, nyomás alatt se lehet eddig forralni). Ide értve pl a blokkot, hengerfejet, főtengelyt, csapágyakat, stb. Ezek illesztési hézaga akkor optimális, ha elérték az üzemi hőfokot, mivel a tervezéskor ügyeltek a már említett hőtágulás nevű fizikai jelenségre. Ugyanakkor nem elhanyagolható tényező, hogy a blokk és a hengerfej más anyagból készül, a hengerfej kicsit lassabban melegszik fel. A még nem üzemi hősokon lévő hengerfej pedig nem igazán tolerálja az égéstérben üzem közben fellépő erőket (nyilván amikor nagyobb telejsítményt kell leadni). Tehát ha odalépsz neki hidegen, azzal megpörgeted emberül a tubrbót, ami olyan 1500-as fordulatnál már építi fel azt a közez 0,5 bar-os töltőnyomást, így pl csak az egyszerűség kedvéért egy 20:1 kopresszióval rendelkező dízel esetében a még nem üzemmeleg hengerfejnek +10bar nyomást el kell viselnie (az ideális esetben, 1bar-os alap beszívott -légköri- levegő nyomása és a 20:1-es kompresszió eredménye képpen a sűrítési holtpontnál jelentkező 20 bar nyomáson túl)

Tehát remélem érthető, csak józan ésszel, hogy miért nem elhanyagolható a motor bemelegítése, főleg dízel esetében.

Azt meg nem is említettem, hogy a nem üzemmeleg motorolajnak sincs meg az a viszkozitása, ami megfelelően védi a súrlódó alkatrészeket. Annak is fel kell melegednie. De nyilván, ha egy újszülöttnek akarod magyarázni a kvantumfizikát, akkor is valószínűleg falba ütköznél... :)

2017. júl. 19. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
100%
Szóval veszel egy prémium autót amit prémium áron kell karbantartani és azon porogsz hogy 5 liter e. Hát 5 liter nem lesz 6-7 lesz a minimum de városban ha 8-9 se kell meglepődni.
2017. júl. 19. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

Én simán el tudom képzelni, hogy 5-6 körül lehet vele normálisan, nem vadul közlekedni.

335d-vel nálam az átlag 7,3 liter, igaz ha meg van taposva akkor 11-12 literig felmegy a rövid távú átlag.

De ezt a 7,3-at is úgy sikerült hozni, hogy alapvetően nem takarékoskodás a fő cél, de nem is padlógázzal tudok csak gyorsítani stb.

2017. júl. 19. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
69%

akkor az 525d nagyon jo.. 2007es 330xd rol van tapasztalatom, mert azzal jartam 2 honapig (alapvetően japan autoim vannak, de a bmw megőrzésre volt 2 hónapig itt és autózgattam vele.) Részint budapest, részint budapest körül, a mért fogyasztás (ami több mint a fed computer szerint) 10 liter felett volt, ha toltam neki, akkor elment 13as átlaggal, mondjuk akkor hajtottam, de még evett volna többet is. Ezek mindig telitankolásos mérések voltak, kb 2500 km-t toltam bele.


biztos jobb a 320d mert kevesebbet eszik, de 5 liter.. a spirtmonitor szerint van aki 5 liter alatt jár el vele, de a 6 literes átlag ami még mindig autout etc-t tartalmaz tehát esetleg a dugómentes területen fogja a tulaj a 6 litert megtapasztalni.


és mint egyik előző hozzászólásomban írtam, mivel nem uj autó, az hogy 4 5 vagy 6 litert eszik teljesen lényegtelen, fog a tulaj még rá költeni.


álló helyzetben dieselt nem melegítünk, ennyi.. hasznáhatja városban.. ha van benne dpf megszivja majd de ennyi.

2017. júl. 20. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
69%
Hitetlenkednek sokan, pedig ezek a dízel BMW-k nagyon takarékosak. A 320D-vel volt nekem is dolgom, tényleg hozható vele az 5 liter. Mégpedig azért, mert alig adsz neki egy kis gázt, és simán van annyi ereje, hogy tartsd vele a forgalom tempóját, 110-nél is alig eszik valamit. Szóval ha nem akarsz mindenkit megelőzni, és nem mindig padlógázzal gyorsítasz, akkor igen, hosszabb úton 5 litert eszik. Állat módon pedig 7-et.
2017. júl. 20. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!